Gå til innhold

Halvsøsken - på bf sin side

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere med barn som har halvsøsken på bf sin side som ikke er helt begeistret for det nye familiemedlemmet?

Barnet mitt (9 mnd) har to halvsøsken på 8 og 10, og jeg synes det virker som de ikke liker halvsøsteren sin.

Håper det bare er en midlertidig situasjon, og at det går over, men frykter det motsatte.

Det er så vidt de gidder å si hei når vi kommer på besøk.

De er veldig opptatt av hva hun IKKE er flink til. (Hun kan ikke gå. Hun kryper rart. Hun klarer ikke å hoppe. osv.)

De synes det er morsomt å late som de gir henne en leke og når barnet strekker seg etter den, så tar de den bort og ler. Dette gjentar seg 5-6 ganger, til jenta mi blir lei seg.

Jeg føler jeg ikke kan si noe (enda), men synes kanskje faren bør gjøre det.

Moren deres er gift på ny, så tror ikke de lever i illusjonen om at foreldrene skal finne hverandre igjen.

Flere der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehh? så sier du ingenting??? det hadde jeg hvertfall gjort. de er 8 og 10..de skjønner vel normal folkeskikk..

Skrevet

Jeg synes det er faren som bør si ting når det gjelder irettesettelse av egne barn.

(Jeg er ikke en person som er redd for å si ifra selv, men satt egentlig å håpet på at han skulle ta tak i det først, visstnok helt forgjeves)

Skrevet

Når mitt barn ble født var søskene på den alderen. Disse barna er derimot eksemplariske og forguder sitt lillesøsken.De er gjerne på besøk uten at barnefar er her og vært med både på henting i bhg og på turer i skog og mark med meg og barnet. Syns det høres rart ut at de holder på slik, de burde jo være stolt av å bli storesøsken og ihvertfall rart at ikke faren prøver si noe til dem. Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt noe til dem forlengst. Vi foreldre var ikke sammen så lenge at jeg kan kalle meg stemor til dem på noe tidspunkt men likevel har jeg snakket til dem de gangene det har vært behøvelig. Syns absolutt du skal si fra om at de ikke får terge henne. Snart begynner kanskje barnefar ha henne med seg på samvær og hva om søskene styrer som de vil da?

At de ikke hilser får så være men antagelig hadde jeg sagt noe til dem ang det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...