Gå til innhold

Gir dere ungene ris og husarrest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabokjerringa her satt ute igår og fortalte riktig så høylytt at hun dro av dattra klærne ( hun er 3 snart 4 år) og ga henne ris midt på rompa. Og at hun noen ganger var så sint at hun riste så hardt at ungen fikk håndmerke på rompa...

Hun pleier og gi ungen husarrest, syns det kanskje var litt drøyt på en så liten unge. . . .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

streng forbudt!!!! uansett alder.. henne må du anmelde.. slik hun slutter.

Skrevet

Print ut et utdrag av barneloven og gi henne- dette er rett og slett ulovlig!

Skrevet

Barneværnssak dette da!! hallooo... det er ingen som kan rettferdigjøre det å rise et barn!

Om du har guts nok til det, ville jeg rapportert en bekymringsmeldig til barneværnet... Lykke til!

Skrevet

Oi, skulle til å svare at husarrest nok kan bli aktuelt når unga mine er 9-10 og oppover, men å slå dem kommer jeg aldri til å gjøre. Da synes jeg at noen av de voksne som hørte dette burde melde fra til barnevernet. På et eller annet vis bør i hvertfall denne kjærringa skremmes til å skjønne at oppførselen hennes er totalt uakseptabel.

Skrevet

Syke kjærring!

Av og til har jeg nok lyst til å ta litt hard i de ja, det innrømmer jeg, men jeg gjør det ikke.

Prøver å være konsekvent, bruker bl.a time-out.

Husarrest vet jeg ikke ennå da de er for små til det, men hvis min engang 13 åring hadde feks stjelt en moped, så hadde jeg nok gitt han husarrest ja.

Skrevet

Så det er ikke bare meg som reagerte nei. Godt. Ja har lest en del ang barnevernet og jeg kan ikke sitte og se/høre på dette. De bor i leiligheten under oss. Så vi hører mye.

Våknet av at hun sto og skjeldte ut ungen kl 12 en natt på utsiden. Truet med og brenne alle tingene til jentungen og det var helt forferdelig.

En ting og tenke at man kunne rista ungene innimellom er jo noe helt annet og faktisk slå de så hardt at hendene sitter igjen!!!!!

HI

Skrevet

Det er faktisk ikke lov til å true eller skremme barna sine heller, iflg loven.

Skrevet

Nei sant vel.... Blir så oppgitt.

De sitter og og drikker og har fest, fulle som bare pokker mens ungen er hjemme... Hver helg og gjerne i ukene og.

Skrevet

Kjenner man til noen som slår ungene sine gule og blå, ja da ringer man faktisk barnevernet!

Du kan ikke gå rundt å vite sånt uten at de får sjekket ut denne mammaen, høres ut som hun trenger MYYYE hjelp og veiledning fra kyndige mennesker for å kunne oppdra dette stakkars barnet.

Skrevet

Takk for svar alle.

Nei jeg kan ikke sitte her og vite at en unge har det sånn og ikke gjøre noe. Ungen har aldri bedd om og komme til verden og fortjener ikke og ha det sånn. :(

Skrevet

husk at det er barna du hjelper.. de mister ikke mamman sin. hun får bare veiledning :)

Skrevet

Jeg synes du bør ta ansvar og melde i fra til barnevernet. Du blir oppgitt? Jaha, tenk deg å vokse opp med en sånn mor. Moren trenger hjelp til å mestre morsrollen og klarer hun ikke det har barnet det best hos fosterforeldre!

Skrevet

Ja oppgitt var vel kanskje ikke rette ordet.

Kan ikke forestille meg hvordan ungen har det. Men i mine øyne er foreldrene, allså faren er ikke hakket bedre, syke i hodet.

Men ja, må melde fra. . .

Skrevet

Det er ikke noe annet enn barnemishandling. Og ingen med viten om sånt kan la det passere. Dette må du gjøre noe med.

Skrevet

Bra! Det er flott at du gjør det. Da hjelper du barna og kanskje også foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...