Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Hvordan få barnet til å spise/like fisk? Noen som har forslag på fiskeretter (oppskrifter)?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Bruker å lage en slags dressing til: den elsker lillegutt: 1lite eple 1 liten rødløk ca 10 cm agurk Skjær dette i bittesmå biter, og bland i vreme fraiche, ha i ett par ss sweet chilli sauce og en ts salt ca :-) Lag en stund før maten serveres så smaken får blandet seg godt! Ha på fiskematen :-) NYDELIG!!!
Sweet Amber Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Min guttunge spiser hva som helst hvis han får være med å lage det. Gjør det enkelt: frosne fileter av fisk i en ildfast form, et dryss med fiskekrydder (fiks ferdig blanding i krydderhylla i dagligvarebutikken), meget viktig at det er ungen som får helle på krydderet så får du heller skrape av det overflødige når han er ute av rommet. (ca 30 min på 200 grader når fiskebitene er 100-150 gram hver) Kok de grønnsakene som så mest fristende ut- Hvorvidt barnet kan være med å kutte de opp kommer jo litt an på. Snart 4 åringen min er fornøyd om han får fylle kjelen med vann, og det samme gjelder kjelen med ris/byggris/couscousvann:) Ellers hender det jeg lager ferdig fiskesuppe fra pose, legger til noen fiskebiter under kokinga og serverer med grove rundstykker. Også poppis, spesielt om guttungen får røre i kjelen:)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Fiskepinner pleier jo å være en hit hos barn... Har vært heldig med at gutten her alltid har vært glad i laks. Laksefileter i porsjonsstykker (gjerne frosne ferdig oppdelt), legg i ildfast form smurt med litt olje eller smør, salt og pepper, sitronskiver mellom fiskefiletene. Og evt en klatt rømme på hver filet. 180 grader til den er ferdig. (15 min? 20?) Hvis barna er gamle nok til å hjelpe til, kan du jo lage hjemmelaget fiskesuppe hvor de er med å skjære opp grønnsaker? Grille laksepakker? Laks i folie smurt med olje, putt i de grønnsakene ungene liker. Legg dem på grillen til de er ferdige. Laksefilet med pasta, broccoli og en saus. Noen tips iallefall. Som du ser blir det mye laks.... Vi voksne er glad i annen fisk også da:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå