Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 at hun går å lukter godt året rundt ikke alle selvsagt men en del hannhunder driver å jokker på henne stadig vekk. Året rundt hun har jo ikke løpetid hele tiden heller(da holder vi henne unna hannhunder) men hun får jo ikke gå ifred noen steder. Eierene av disse hannhundene blir forbanna og mener tispa vår har løpetid, men det stemmer jo ikke. Ikke alle hannhunder er interessert hele året rundt. De faste lekekameratene hennes jokker ikke, men ukjente hannhunder er helt ville. HVorfor jokker de? Er det pga dominans eller? eierene av hannhundene mener det er løpetid, men jeg vet jo at tispa mi ikke har løpetid 52 uker i året, såpass kjenner jeg bikkja mi. Jeg merker stor forskjell på henne når hun har løpetid og ikke.
Jenny251210 Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Noen tisper bare lukter sånn for hanner. Slitsomt for alle parter.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Har du sjekket henne for livmorbetennelse? Det kan gi slik lukt.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Slik lukt som kun hannbikkjene merker? For vi kjenner ingen lukt. Noen hannbikkjer jokker med en gang de ser henne, mens andre er ikke interessert i det hele tatt. Off er så vanskelig dette.....hun koser seg maks på hundesletter når hun kan leke og kose seg med hannbikkjer som ikke jokker. Men det dukker som regel opp en eller annen hannbikkje som er helt vill etter henne H.I
Jenny251210 Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Ja, som kun hanner kjenner lite trolig det er livmorbetennelse, da vil som regel hunden være dårlig i tilegg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Ok. Hun er i toppform. Er bare så lei av at hun skal bli "voldtatt" og at vi får kjeft for at vi tar med en tispe ut som har løpetid. Hjelper ikke at jeg sier at bikkja ikke har løpetid heller, for de tror ikke på meg. De sier bare: "Det mååå være noe på gang der for ellers hadde ikke bikkja mi reagert". Jaja skulle de hatt rett så hadde hun hatt løpetid hele året rundt, og det har hun ikke. Det kjipe er også at hun kan leke med flere hannhunder og ingen jokker, men hvis det kommer en hannhund til som begynner å jokke, da begynner plutselig alle hannhundene å jokke. Og da roper alle "herregud her må det være løpetid ja". Ikke er hun flink til å si fra heller, hadde hun vært det så kanskje hun hadde fått litt mer fred. H.I
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Du får hjelpe henne du - brøl til de grisete hannhundene, hehe. Eller dropp sånne fellesområder og kos deg i skogen med bikkja Veldig stressende for hunden din å bli ridd på og mast på sånn.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Joda jeg hjelper til, men de hannhundene blokker jo helt ut. Men utenom dette har hun veldig stor glede av disse fellesområdene. Når hun får leke og kose seg uten å bli jokket på. Synd at hun ikke lenger skal kunne være der fordi det en av ti hannhunder er interessert. Hun har blitt tøffere i det siste da, med å si fra. Men langt fra så tøff hun burde være. Ser at de andre tispene får være i fred, men de sier skikkelig i fra, og det gjør ikke hun. H.I
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Hvor gammel er hun? Ofte greier ikke de yngre tispene å gi beskjed skikkelig, men det kommer gjerne med tiden. Jeg ville kanskje uansett tatt en sjekk hos veterinær, for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Hun ble 1 år forrige uke, så hun er jo ganske ung ennå. Håper at hun blir strengere med tiden. Hun er jo en stor og sterk tispe så hun har potensiale til å "ta" mange av disse bikkjene som prøver seg, men hun er jo så altfor snill. H.I
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 hvilken rase? Hvis hun er av stor rase er hun jo enda i puberteten, de regnes ikke som voksne før de er ca 2 år. Husker jeg var på tur med min hannhund på 2 år, og ei venninnes tispe på ca 1 år (berner sennen), og han plaga jo livet av henne siden hun var for ung til å si ifra skikkelig. Den andre tispa som var med var 4 år, og hun fikk være i fred. Men som ansvarlig eier gikk jo jeg inn og fikk min hund til å slutte med det da, samtidig som hennes eier "forsvarte" henne. For hvis man lar dem holde på er det jo nærmest trakassering, og svært ubehagelig for den hunden som blir utsatt for det.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Hun er en rottweiler. Noen av hundeeierene "tar" bikkja si når de jokker og bikkja hører etter og slutter. Mens andre eiere har ikke like mye kontroll på bikkja si(den hører ikke etter) og da blir det verre. Jeg forsvarer selvfølgelig bikkja mi når jeg ser hun trenger det, men har holdt litt igjen når hun selv prøver å si fra. I håp om at hun skal lære seg å si fra. Men blir det for ille(at hun bare sitter der og blir jokket på, uten at hun sier fra selv) så går jeg inn å hjelper til. Men noen ganger biter hun og snur seg rundt men det hjelper ikke da, hannbikkjene blir enda mer ivrig. Skulle ønske hun kanskje knurret eller lagde lyd(ser andre tisper gjør det og da slutter hannbikkjene) Men hun trenger nok litt tid på seg, håper det går i orden. Hun er jo altfor snill når hun blir "angrepet". Hun er faktisk tøffere mot oss noen ganger, men oss er hun jo kanskje trygg på da og vil utfordre oss. H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå