Gå til innhold

rifter ved fødsel


soldeig

Anbefalte innlegg

Jeg fødte på lørdag, og fikk tre rifter i underlivet. To av de ble sydd, og nå sliter jeg med at det svir veldig når jeg skal på do å tisse. Er så ille at jeg kvier meg for å gå på do, så holder meg hele tiden og er på do max to ganger om dagen. Har prøvd å bruke dusjen og spyle samtidig, men syns ikke dette hjelper noe.

 

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å gjøre det bedre? Utrolig slitsomt å ikke komme på do :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår godt problemet ditt. Det er absolutt ikke bra å holde seg så mye som du gjør. Det kan gi urinveisinfeksjon også blir det ekstra press på når du skal tisse. Dusjen kan være litt hard. Prøv med et litermål som du på forhånd fyller med godt lunkent vann. Hell litt på før du tisser og mens du tisser. Det skal gi ganske bra lindring.

 

Lykke til! Håper svien gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, hørtes ikke noe særlig ut.

Har hørt at silulen zinksalve får sårene til å gro raskere, så det er kanskje verdt et forsøk.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag :)

fått prøvd salve de anbefalte på apoteket og vann i flere former, men syns ikke det hjelper særlig :/ Men får bare drikke mye og satse på at det kommer av seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du burde absolutt ikke holde deg, selv om jeg skjønner at du gjør det ..

Jeg har problemer andre veien, kvier meg for å presse, tror det er litt psykisk sånn rett etter fødsel.

Noen som har det sånn og? Jeg må bruke laaang tid på do, og så må jeg presse littetterlitt..

 

Men den svien når man tisser går over etterhvert. Prøv å tisse så ofte som mulig, smerten er ikke værre enn fødselen, tenk på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig lurt å drikke mye vann og gå på do ofte, for da blir ikke urinen så sterk og da svir det ikke så mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...