Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har tre barn og den yngste er et halvt år. Jeg kunne faktisk godt tenkt meg to tette nå, og har ingenting imot å bli gravid igjen. Fikk mensen tilbake denne måneden, men har ikke fortalt det til mannen. Har ikke vært nødvendig å si det enda, da han sjelden orker sex. Vi bruker ikke prevensjon for tiden. Og jeg syns det er fint, for da kan jeg jo bli gravid igjen. Men mannen ville nok brukt kondom viss han visste at jeg hadde fått mensen igjen. Hva syns dere? Mannen min er jo klar over at det er en sjanse for å bli gravid uansett om man har fått mensen tilbake eller ikke, men syns dere jeg burde fortalt det til ham?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Kan du ikke bare si at du har lyst på en til da? De fleste klarer å overbvevise mannen om at det er en god ide, med litt kvinnelist. Uansett så vet han jo at dere ikke har prevensjon så har han sex med deg så er han nok ikke helt fremmed for tanken på en til.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Har du samvittighet til å bygge videre på forholdet deres med uærlighet da? Det er ikke fint å lure noen med et så stort ansvar som det faktisk bærer med seg å få et barn
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Har også vært frista av tanken, men har du virkelig samvittighet til å gjøre det? Du tar jo en viktig avgjørelse på han vegne. Tenk om han skulle klippa strengen uten at du viste om det? Syns ikke det er riktig og gå bak ryggen på hverandre.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Hehe... jo, det beste er vel bare å si at jeg har lyst på en til Men vi har faktisk allerede tre tette - en på 3 år, en på 2 og minsten på 1/2. Så kvinnelisten min har allerede gjort jobben noen ganger før - trodde nesten ikke han kom til å gå med på å prøve på nr 3 så raskt. Men han syns nok det er litt drøyt å prøve på nr 4 når eldstemann bare er 3 år...
VåreSøteSmå Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Ville vært ærlig med mannen.Forstår at noen ønsker seg flere,men du kan ikke påtvinge en du ikke vet vil.Det er råttent og uærlig spør du meg.Det viktigste i ett forhold er ÆRLIGHET. Snakk med han,kanskje han ombestemmer seg og vil ha en til.Forklar han hvordan du føler det. Blir for dumt å lure han! Kanskje det hjelper med litt kvinnelist?Eller han trenger litt mer tid. Er hannes ansvar å beskytte seg også når dere har sex,om han ikke vil ha flere.Men om han tror du ikke har fått mensen igjen,så ruger du jo på en løgn.Ville sagt det og håpt at han var med.Og om du vet 100% at han ikke vil ha flere så er det ikke fint av deg og gjøe som du gjør.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Tror nok du BØR (les må) informere mannen om det, itilfelle du får et svangerskap fra ytre helvete denne gangen.. Samt at det faktisk kommer til å bli et riskikosvangerskap denne gangen ( også). Dere er en familie og da må dere to iallefall være enige om noe så viktig som dette er.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Hm, nei, jeg må vel bare innrømme at jeg sliter litt med samvittigheten... Det er jo en stor avgjørelse som man burde ta sammen. Jeg er bare så fristet til å prøve akkurat denne mnd nå som han likevel ikke bryr seg med å bruke prevensjon. Men jeg ser jo selv at svaret på spørsmålet i overskriften er et tydelig nei.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Selvfølgelig må du fortelle ham om det. Med tre så små barn er det kanskje en grunn til at han sjelden orker sex? Jeg ville snakket med mannen min, ønsker han også flere barn nå er det jo greit. Hvis ikke ville jeg roet meg litt ned og konsentrert meg om de tre jeg hadde for øyeblikket. Tre barn under tre år høres vel egentlig hektisk nok ut?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Hva mener du med "Samt at det faktisk kommer til å bli et riskikosvangerskap denne gangen ( også)."?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 http://www.kvinneguiden.no/artikler/-to_tette-_ikke_optimalt/29741 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/perfekt-aldersforskjell-26535.html Mener at det er en økt risiko for mor og barn ved å ha så kort tid imellom svangerskapene. Morens kropp trenger tid til å komme seg i mangel på et mer treffende utrykk.. I sør-Europa blir alle tette svangerskap ( mindre en 18 måneder imellom) kalt risikosvangerskap og derfor fulgt ekstra opp... Fant dessverre bare disse to artikelene om emnet.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Har nå lest litt på disse linkene, og skjønner jo at det ut ifra ulike studier har kommet fram at det ofte er best å vente minst 18 mnd fra fødsel til ny unnfangelse. Men på en annen side som lå som en link på den ene (http://nhi.no/foreldre-og-barn/kort-tid-mellom-fodslene-gir-okt-risiko-26496.html), så står det også blant annet at "En økning på 40% kan høres veldig dramatisk ut. Men så ille er det ikke. I utgangspunktet har enhver kvinne ca. 10 prosent risiko for å føde for tidlig. En 40% økning betyr at denne risikoen for den enkelte kvinne øker fra 10% til 14% dersom hun blir gravid mindre enn seks måneder etter forrige fødsel. Og det er ingen dramatisk økning". Og så står det at det er spesielt kvinner som har født for tidlig før som står i fare for å føde for tidlig ved kort tid mellom fødslene. Jeg har ikke født for tidlig med noen av mine, selv om mine to siste svangerskap skulle vært katagorisert som "risikosvangerskap" (pga kort tid imellom), og jeg har hatt lette og ukompliserte svangerskap og fødsler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå