indigo25 Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Virker som jeg er skikkelig heldig med svangerskapet denne gangen, kan ikke gå mer enn ca 5 meter før presset blir så intenst at jeg må sette meg ned, å gå trapper er helt uaktuelt, da tiltar smertene under rompeballene og på beinet "inni rompa" hvis dere skjønner hva jeg mener. Smertene startet i symfysen, men har nå beveget seg innover og bakover og lyskene er helt umulig, spesielt på morgenen. Har kanskje et lite håp om at dette kan gå over like plutselig som det kom, selv om jeg har kjent at det har murret siden uke 15. ( R nå i uke 25) Har to barn fra før og ikke opplevd dette før. Jeg var vel også mye bedre trent før dette svangerskapet enn de to forrige, men jordmor har sagt at lille gutten ligger veldig langt ned i bekkenet denne gangen, kanskje det har noe med saken å gjøre? Flere som har hatt det sånn eller vet om noen? Server gjerne en solskinnshistorie,trenger det:)
snartmammapåny Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Godt mulig det kan være et klassisk eksempel på bekkenløsning.. Solskinnshistorien må vel være at det somregel går over i det øyeblikket babyen er ute Men mange opplever også stor bedring når barnet fester seg i bekkenet mot slutten. Ikke spesielt oppløftende svar kanskje.. Vet at mange har fått god hjelp av ulike terapauter, sikkert mange gode tips her inne om du søker litt i eldre innlegg. Ellers så er vel å lytte til kroppen et godt råd. God bedring!
indigo25 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2010 Takk:) Hjelper å få et svar uansett om solskinnshistorien er der eller ei:) Godt mulig det bare er bekkenløsning, det bare føles som om det er en kombinasjon av flere ting...så håpet er jo at barnet flytter litt på seg sånn at kanskje presset blir litt mindre ned på bekkenet. Da kan jeg kanskje i det minste gå på butikken å kjøpe meg en is. Eller hente posten... Setter pris på de små tingene i livet som man alltid har tatt for gitt ihvertfall. Det er vel aldri så ille at det ikk er godt for noe..sukk...
mamma til lillingen Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Smertene du beskriver høres veldig kjente ut, jeg har det på samme måten. Vralter av gårde bare jeg skal ut å hente posten eller lufte hunden i skogen rett her borte. Og hjelper ikke akkurat å bo i andre etg med 25 trappetrinn uttafor døra Er i uke 20 nå, og har vært plaga i 3-4 uker og fikk konstatert bekkenløsning for litt over 2 uker siden, men nå i det siste har det blitt enda værre. Har enda ikke vært hos fysio, alle har visst tatt ferie, men krysser fingerene for at litt behandling skal hjelpe. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå