Gå til innhold

Roping fra barnerommet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4 som har begynt å rope fra rommet etter han har lagt seg. Kan holde det gående i minst en time med alt fra tørst til do til at han tror det er spøkelser. Om og om og om igjen. De gangene jeg føler at han virkelig er redd får han trøst og jeg snakker til han. Men nå virker det som om hvis han ikke får respons på tullet sitt (mamma kan du ta på meg dyna, mamma jeg rekker ikke vannet mitt, mamma jeg tok av sokken min kan du ta den på etc) så spiller han på det at han er redd.

Hvordan takler dere dette, jeg kjenner jeg holder på å bli tullete!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør min også, eller dvs gjorde det. Jeg hadde ikke hjerte til å ikke gå inn til et barn som sier at han er redd, eller lei seg....Men skjønte jo til slutt at jeg ble utnytta:) Kunne jo nesten kutte ut joggeturen på morningen, for jeg jogga jo fram og tilbake mellom stue og barnerom i en time:P

Til slutt sa jeg, rett før leggetid, at i dag skal jeg bare legge dyna over ham EN gang og at vanndrikking og bamsehenting må skje før den tid. Jeg måtte bevise det i et par dager, ingen dynebreing eller titte etter monstre eller noe av det han fant på. Han ble mer oppfinnsom, sint og lei seg i en veldig kort stund, før det ga seg. Nå tar det kanskje et kvarter før han sovner og han maser ikke.

Hold ut, det varer ikke evig om du bare klarer å være konsekvent:)

Skrevet

Min på snart 3 har også begynt med dette tullet. Det som har hjulpet den siste uka er rett og slett at jeg har sagt: "Nå må du ikke rope på mamma etter jeg har gått", og han sier ok. Og han har faktisk ikke gjort det heller.

Når pappaen legger ham, derimot....Han har litt vanskeligere for å sette grenser enn meg (orker ikke grining og masing over tid, og gir etter....dette vet selvsagt sønnen vår og utnytter det), så han løper opp og ned den trappa til jeg har fått nok og går opp og stopper det. (Noen ganger klarer pappaen å få satt en stopper for det selv da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...