Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Jeg er 170 høy og lite til moderat aktiv.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Nei, det er ikke mye, faktisk litt lite. Når du slanker deg ved f.eks Grete Roede så anbefales det å få i seg ca 1600 kcal hver dag. En som er ca 170 cm høy og veier ca 70 kg forbrenner normalt ca 2000 kcal pr dag bare ved å puste, hjertet slår, rydde litt i huset, lage mat, gå på toalettet osv. Når man er gravid forbrenner en litt ekstra, så derfor høres ca 2000 - 2500 kcal passe ut for en gravid på 170 cm som også er i litt aktivitet utenom. Man skal jo ikke gå ned i vekt i svangerskapet tross alt. Det viktigste er likevel å få i seg mye sunn mat.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Takk for fint svar! Jeg spiser mye proteinrik mat, mye meieriprodukter, grønnsaker og frukt. Men i tillegg blir det endel is, må jeg innrømme. Trøster meg med at babyen får kalsium på den måten, i tillegg til sukkeret. Hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå