gummitarzan Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 når gir dere mme og hvorfor gjør dere det? jeg ammer babyen min,men vi gir mme på kvelden (da sover han lenger om natten)...og hvis jeg drar ut gir mannen min mme hvis babyen blir sulten mens jeg er borte.
suseduse Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Jeg ammet først, og ga flaske etterpå med vesla ram til 4 mnd. Dette fordi hu gikk ned veldig i vekt i begynnelsen og trengte ekstra mat. Blei lange mat økter, men ville ikke gi opp amminga.. Med junior ammet jeg og ga flaske på kvelden. Etterhvert fikk han etter amming på dagtid og fram til ca 5 mnd. Han og trengte mere enn a mor hadde. Hvis jeg var borte ga pappan flaske...
benelen Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Kan jeg spørre hvorfor du gir mme på kvelden? Bare for at barnet skal sove bedre, er det vekten til barnet eller er det fordi du har lite melk? Jeg fullammer, jenta mi er 4 uker gammel. Om kvelden kan hun henge på puppen i mange timer. Jeg vet at jeg har nok melk, men hun blir ikke fornøyd. Ofte sovner hun på puppen , men våkner etter 5 min og vil ha mere. Jeg har derfor vurdert å gi mme noen kvelder i uken, men er litt usikker på om dette er lurt mtp produksjonen min og om hun blir fornøyd med puppen igjen når hun har fått mme.
bitthen Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Jeg gir av og til mme selv om jeg har nok melk. Pumper av og til, men mini skal ha så sinnsykt mye. Han er litt som frøkna di, aldri fornøyd. Gir mme ved et måltid innimellom - eller pappan gir. Dette er som regel etter "våkenetter" når jeg har stort underskudd på søvn og vil sove over en amming. (Han skal ha mat annenhver time eller hver 1,5 time). Han får mme kanskje et par måltid i uka. Min liker uansett puppen best, og det går greit med produksjonen om man hopper over en amming i ny og ne. Jo oftere du ammer jo mer produserer du, og er det hyppige amminger, har det nok ikke så mye å si at man hopper over en i ny og ne. (- Jeg har i allefall rikelig melk uansett) Er du usikker, kan du jo håndmelke litt eller pumpe av og til for å øke litt.
sillyfilly og Olivia Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Jeg gjør det samme. Har gjort det siden 3mnd. Ho gikk ikke opp så mye i vekt, så vi ga tillegg, men også fordi ho sover så mye bedre når ho får flaske. Og er såååå mye lettere å legge når ho får flaske. Det har ikke gått utover min melkeproduksjon. Nå spiser hun grøt, og dermed ammer jeg ikke fullt så mye, men jeg ammer alltid før flasken, kun for å holde produksjonen i gang.
assisi Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Her går det primært i flaske, men ammer ca 3-4 ganger daglig. Noen ganger lenge, andre ganger mest som kos. Årsaken var at han ikke la på seg de første to ukene, så har åpenbart ikke nok melk. Han er 5 uker og vi trives godt med denne løsningen. Det er ikke farlig å gi litt tillegg, og selv om man ammer sjeldnere får babyen i seg alle antistoffene (de konsentreres, så selv kun en gang daglig amming vil kunne duge..).,
LittLykkelig Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Jeg ammer ca hver 3 time (sønnen min er 7 uker). På kvelden er han veldig "masete" fra ca 22, så da gir jeg flaske med mme i tillegg til puppen ved siste måltid før vi skal sove. Det har blitt en fin ting og han skjønner nå at det er sovetid etter flaska. Etter at jeg begynte med mme som siste måltid har vi sluppet en del frustrasjon på kveldstid og han sover nå 6 timer i strekk etter flaska. Har ikke gått utover melkeproduksjonen ettersom jeg gir pupp også i måltidet. Er heller ikke så bekymret for at han skal gå for mye opp i vekt ettersom det bare er et mme-måltid i døgnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå