Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 ..kan dere hjelpe litt her.. ) (De som mener at man ikke skal reise langt med babyer, og de som mener at babyer er for små til å reise, kan hoppe elegant over denne tråden!!) Jeg skal ha permisjon i 2011, mannen min jobber i Nordsjøen og har fri annenhver mnd. Vi kan altså reise når som helst, og bli en stund (3-4 uker). Vi har også 3 eldre barn; ei på videregående, så hun passer seg selv. Og så har vi 2 på barneskolen, som vi lett kan ta med. Litt greit da at deler av reisen blir lagt til en ferie. Babyen blir født midt i desember. Noen forslag ?? Erfaringer, både positive og negative mottas med takk!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har hatt veldig lyst til å reise til Hellas type en koselig lita øy eller noe. Men de stedene jeg har reist med småbarn og trivdes selv er: - Franske alpene - Geneve - Padova (Italia) - Nord-Jylland - Finland
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Takk Burde vel kanskje tatt med at jeg tenkte på Thailand, Mexico, eventuelt USA... Vil ha det varmt og godt ) Noe á la det... HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Det er helt greit å reise med små barn:) Vi bestemte oss tidlig for å kombinere deler av permisjonen med ferie og ta en langtur til USA. Minsten var nesten 11 mnd da vi dro og eldste er 12 år:) vi planla turen nøye, jeg synes det er viktig med en viss standard når vi reiser med barn. Bodde 3,5 uker i leilighet i Orlando-området og var ca 2 uker "på loffen". Eldste hadde jeg hjemmeskole med - og det fungerte vel bare sånn passe;) Anbefaler alle en slik tur om de har anledning ...og råd... Koster jo emdel, så vi sparte en stund:)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Har reist mye med små barn før, men ikke lenge og ikke så langt Derfor spør jeg her... Anyone ?? HI
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har reist mye i Europa med min lille, men de anbefaler vel ikke eksotiske steder som Thailand etc. for de alle minste. Litt for stor fare for skumle sykdommer og bakterier når de er så små. Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen før barnet var nærmere ett år.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Ville kanskje droppet de mest eksotiske reisemålene med baby.. Dro til cuba da klumpen var 10 mnd, følte meg trygg på helsevesenet, vært der mange ganger, kjenner kodene og språket godt. Men var skikkelig guffent da lille fikk magetrøbbel, diare og oppkast som førte til kraftig dehydrering.... Da det i tillegg viste seg at barn under 1 år ikke behandles på det store dollar sykehuset, men ble sendt til et lokalt et var jeg ikke høy i hatten gitt! Måtte få intravenøst (de hadde bare tykke nåler..) og elektrolytter i lengre tid. Men kanskje bedre med en helt liten som ikke krabber og oppholder seg på gulvet, da får de i seg mye rart. Og morsmelk er vel å foretrekke, da har en bedre kontroll enn ved fast føde og bakterieflora. Helsestasjonen var skeptisk til at jeg skulle reise så langt, selv om de fleste vaksiner var tatt. Du får vurdere, men sjekk ut hvilket sykehus som er nærmest og om de behandler helt små barn. Og sørg for reiseforsikring som dekker alt! Ta også med elektrolyttpulver hjemmefra i tilfelle uhellet er ute. Spør på apoteket. God tur forøvrig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå