Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Jeg er halvveis i svangerskapet, og har allerede lagt på meg mer enn nok. Tanken på å smelle på meg mye mer gjør jeg stressa, men er det noe jeg bare må regne med? Jeg spiser sunt, variert og er ganske aktiv. Daglig tar jeg inn mellom 1700 og 2000 kalorier. Fokuset mitt er på at babyen skal ha det best mulig i magen, men jeg vil ikke slite med store vektproblemer lenge etter fødselen om jeg kan la være. Kan dere fortelle om deres vektoppgang? Når la du på deg mest?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Jeg la på meg mest i 2. trimester. Gikk nesten ikke opp noe de siste 2 mnd. Da var jeg så stor at jeg ikke fikk plass til mat i magen...hehehe. Har bare gått opp 4kg nå, og er halvveis i 2.trimester, så jeg håper jeg ikke blir like stor som sist
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Det høres bra ut! :-) Jeg håper det samme skjer med meg!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 I uke 28 begynte jeg å legge på meg mest. Til da la jeg bare på meg 2,5 kilo. På kontroll i uke 28 hadde jeg lakt på meg 5,5 kilo. I uke 32 hadde jeg lagt på meg 7 kilo. Gruer meg til kontroll i uke 36 for å si det sånn Men er fornøyd så lenge jeg holder meg under 13 kilo I slutten nå i varmen kan jo mye av vekten skyldes vann også, ikke alt er fett
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Første svangerskapet la jeg på meg mest i 3. trimester, men de tre neste svangerskapene la jeg på meg mest første halvdel av svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 19:37- Var det noe du gjorde som påvirket at det ble sånn, eller spiste du stort sett likt i alle svangerskapene? HI.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Hei, igjen. La på meg 12 kilo i første svangerskap, 16 i andre, 18 tredje, og så 12 kilo igjen i fjerde svangerskap. Tror jeg spiste omtrent det samme, men magen og kiloene kom mye tidligere når jeg var fleregangs enn da jeg var førstegangs. Var egentlig bare første gangen jeg la på meg flere kilo siste måneden, da jeg ventet 2, 3 og 4 la jeg knapt på meg på slutten i det hele tatt, men hadde like stor om ikke større mage..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Gikk opp litt i 1, masse i 2 og nesten ingenting i 3 trimester.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 La på meg mest i 1.trimester og lå rimelig stabilt på det frem til fødsel
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Takk for forklaringen! Dette er mitt andre svangerskap, og denne gangen har jeg lagt fortere på meg og fått raskere stor mage i forhold til første gang. Sist la jeg på meg mye i tredje trimester, men lot det kanskje skli ut litt vel mye. Det var så utrolig godt å spise sjokolade at jeg bare moste på. Denne gangen er jeg mer bevisst, men jeg har likevel lagt på meg mer tidligere i svangerskapet. Til nå har jeg lagt på meg ti kilo, og jeg er 23 uker på vei. Hvis jeg passer på kan jeg kanskje unngå å gå på i den samme fella som sist. Da la jeg på meg 27 kg! HI.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 La på meg en del i første trimester og deretter gikk det jevnt før et nytt hopp i tredje trimester. Gikk fra 55 til omtrent 70 kg iløpet av hele svangerskapet, men jeg hadde mye vann i kroppen, da. Alle ekstra kilo forsvant iløpet et par måneder maks, og kroppen er som før grviditet annet enn noe strekkmerker på magen som nesten ikke synes lenger nå (et år siden fødselen).
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #14 Skrevet 24. juli 2010 Gikk ned i vekt i 1.tri, holdt seg stabilt på minus-siden i hele 2.tri, la på meg 5 kg i begynnelsen av 3.tri men har gått ned igjen nå mot slutten..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #15 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har lagt på meg mest i første halvdel av svangerskapet, så stoppet det egentlig opp - ikke et gram på fire-fem måneder!! Men nå har jeg økt igjen - pga av myyyyyye vann i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #16 Skrevet 24. juli 2010 Jeg la på meg 5 kilo fra uke 26-28, og slik har det vært siden:) Magen min pangeksploderte da, kan hende det er derfor;) Nå er jeg i uke 38 og har ikke gått opp et gram mer. Skal sies at jeg er veldig aktiv:) Var normalvektig fra før, og dongeribuksene passer enda;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå