Gå til innhold

Bergens Tidene- Gravide engster seg syke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bergens tidene har en artikkel om gravide. Jeg er litt enig. Kan bli mye hysteri for ingen ting..??

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Hoeye-krav-gjoer-gravide-engstelige-1124744.html

Det jeg fikk panikk med i første termin, var at jeg følte alle hadde vært på ul før ordinær. Så alle hadde fått bekreftet dt på ul, mens jeg måtte vente til uke 16 da jeg fikk høre hjerte lyden. Så jeg ble usikker og utålmodig av den grunn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte på denne artikkelen då eg las i ein tråd her om fleire som har fått "kjeft" av jordmor for å ha lagt på seg 6 kg i veke 24, og fått forelesing om lavkarbo kosthald, ikkje noko sukker og å trimme mykje. Er visst ikkje berre internett som legg mykje press på gravide om å vere perfekte, slik jordmødrene i denne artikkelen meiner.

Skrevet

Jeg ble hoppende gla da jeg så artikkelen i dag!

Er i stadige diskusjoner fordi jeg får så mye kjeft av bedrevitere som sier at jeg ikke får spise det ene med det andre. Fordi jeg drikker brus, fordi jeg har lagt på meg, fordi jeg ikke har lagt på meg, fordi magen er stor, og fordi den ikke synes.

Alle synes noe om gravide - og det er ufattelig slitsomt hvis man ikke klarer å ta et steg tilbake og se seg om.

Ingen ønsker å føde et barn som er skadet eller sykt på noen måte.

Men ingen barn fortjener å bli født til en mor som er så sliten at hun er i psykisk ubalanse, utslitt, for deprimert til å gi barnet det det trenger.

Nyt graviditeten. Spis med måte - ikke overdriv inntak av noe. Ikke overdriv trimmen, men ikke overdriv sofaslitingen heller. Ta det piano, og smil. Du gjør dette fordi du ønsker å ha et barn, og fordi svangerskapet og livet med barnet skal bli fint.

og det blir det. :)

klem!

Skrevet

Klart man skal være forsiktig i et svangerskap.

Men hallo! Kvinner har født i flere tusen år. De visste nok ikke om alle farene da, og det gikk jo bra med de.

Skrevet

signerer 13:05 her....

jeg fødte sist for 12 år siden,hadde ikke nett da og visste ikke om halvparten av alt dette man ikke skulle spise osv...spise alt jeg ville og tenkte aldri over det....kun alkohol og røyk jeg holdt meg unna siden det er jo en generell kunnskap men ellers levde jeg heeelt som normalt og jeg har verdens flotteste og godeste gutt på 12 år i dag....

men idag er jeg små hysterisk så utrolig hvor påvirket man blir ja... ikke rørt en fårepølse,salami,teller cola glass osv....kjempe redd for å skade lillebror på noe måte....sånn innerst inne så "vet" jeg jo at alt med måte går bra(ikke røyk&alk.seff) men alikevel så kommer jeg nok ikke til å begynne å spise fårepølse før etter han er født...

men har en plan om å ha ferske rundstykker med fårepølse emd i fødebagen;) vel det var mine tanker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...