Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har en gutt på 2 år som blir blå på leppene om morgenene. Dette er ikke hver morgen,men av og til. Å det varier fra litt blå til veldig blå. Det går over etter en stund. Noen som har vært borti det samme??
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Det ville jeg sjekket hos lege. Det er jo ikke normalt med blå lepper. Når man er blå på negler/leppe osv er jo et tegn på oksygenmangel
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Jeg ville også reist til legen med gutten da det kan være mangel på hvite blodlegemer..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Ja skal dra til legen med han. Men han har blåe lepper av og til..og dette har han hatt i over en periode. Har lest at noen med blåe lepper har hjertefeil osv. Kan det være tilfelle???
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Ja, det kan være tilfelle, men det behøver ikke å være det som feiler gutten din.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Okei. Tenkte at det ikke var noe alvorlig siden det går feks 1 måned mellom de gangene han blir blå på leppene. Men i dag var de veldig blå,så ble litt bekymret.. Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Er han kald eller har han tendens til å sutte på leppene sine? Ene kvelden var yngstejenta helt blå på leppene og jeg fikk helt sjokk til jeg så at hun drev å suttet på leppene til de ble blå! Uansett så skader det ikke å ta en telefon til legen.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Det ville jeg sjekket hos lege. Datteren min var litt febersyk engang og blå på leppene. Ingen symtomer på hoste eller luftsveisinfeksjon.Med en gang jeg nevnte leppene for legen henviste han henne rett til barneavdelingen (uten å ha sett henne) Hun hadde dobbeltsidig lungebetennelse.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Nei han er ikke så veldig kald heller. Det er det jeg har trodd,at han fryser osv. Er jo når han står opp om morgene han blir blå,åsså går det over etter 1 time eller 2,så tror ikke han sutter på leppene sine heller.. Ja blir en tur til legen til uka.. Håper ikke det er noe skummelt..han er en skikkelig aktiv gutt ellers. HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Oida:S Men han er jo ikke syk eller har feber. Bare blå på leppene (veldig blå i dag) åsså går det over. Det var en periode for ca 1 månde siden at han ble blå på leppene om morgenene også.. Så det er sånn av og på. Virker ikke syk liksom:S HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Nei, det er nok ikke det. Mente ikke å skremme deg, bare opplyse om at blå lepper er noe leger tar alvorlig, det KAN bety noe alvorlig. Jeg vil heller bare tippe at han har litt dårlig blodsirkulasjon til leppene enda, vanlig hos små barn, men jeg synes alikevel du bør sjekke det. Hoster han om natten da?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Unnskyld for at jeg kupper tråden, HI, men jeg har nøyaktig samme problemet her. Gutt på 2 år som av og til blir blå på leppene uten noen tilsynelatende grunn. Og han hoster om natten i perioder, ja! Blir litt redd nå...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #13 Skrevet 23. juli 2010 Ja har bestillt legetime,blir bekymret jeg:/ Jaa??? Han hoster når han legger seg og litt på natta. Ingenting om dagen. Hva betyr det da? HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #14 Skrevet 23. juli 2010 Hoster han langovarig om natten KAN det bety at han har litt astma. Og det kan føre til blå lepper. Ikke uro deg for mye han virker i fin form, og jeg tror det er svært uvanlig å ha lungebetennelse uten feber. Barneastma er vanlig og ofte lett å behandle. Selvsagt ike sikkert at det er det altså, men kjempefint at du sjekker (hilsen hun som hadde datter med lungebetennelse, OG noe som viste seg å være astma)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #15 Skrevet 23. juli 2010 Okei,får håpe legen finner ut av det og at det ikke er noe alvorlig Tusen takk for svar ) HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #16 Skrevet 23. juli 2010 Dra til legen å sjekk gutten din du å ) Er ikke noe gøy med blå lepper. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå