Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Ringte NAV for 2 mnd siden og lurte på om de hadde det de trengte av papirer eller om det manglet noe. Og fikk streng beskjed om at de hadde alt de trengte og at jeg tok opp telefonlinjen av å ringe og høre, de gir beskjed hvis det er noe de mangler........ Var i dag innom nav en tur for å høre hvor det blir av foreldre pengene som jeg skulle hatt i går, har jo regninger jeg må betale og mat som skal kjøpes inn. Gikk ut i permisjon for en uke siden, og har gått på svangerskaps penger til da. Det første jeg fikk beskjed om var at de behandler sånne søknader så nære permisjon som mulig så var ikke sikkert de var startet på den enda. Jeg svarte bare at den skulle vært ferdig behandlet sist uke da jeg har termin veldig snart. Og hun unnskylte seg med at hun så på feil dato. Greit nok. Så ringte hun litt rundt og hørte hva som skjedde, og jeg fikk etter en stund vite at de manglet terminbekreftelse fra legen og det var derfor jeg ikke fikk penger enda. De har da fått kopi av helsekort for 3 mnd siden noe de da tydelig har klart å rote bort. Og når jeg spør hvorfor de ikke har sendt brev eller ringt ang terminbekreftelse fikk jeg bare beskjed om at de hadde jo tenkt å sende meg et brev, men trengte jo ikke det nå som jeg hadde fått beskjed. Så dro hjem og hentet papirer og gitt dem en kopi av ultralyd papiret der det står ganske tydelig termindato på, så de fikk fakset det videre. Da er det bare vente til mandag og ringe og purre litt på dem så kanskje jeg har penger til neste helg om jeg har flaks for en gang skyld..... Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bare behandle søknader og sette inn penger til folk, har lyst å gå til pressen vær gang nav driter seg ut og det er ikke første gang.........
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 De bør slutte og si at de sier fra om det mangler noe, for det er rett og slett ikke sant. Og en ting til, de fleste godtar ultralydpapiret, men strengt tatt skal det være en terminbekreftelse fra legen som er nyere enn uke 28 (tror jeg).
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Uff jeg gruer meg til jeg skal søke foreldrepenger eller engangsstønad. Er ikke godt å si hvilken det blir enda. Nav har nemlig stoppet uføretrygden min grunnet at de NÅ fant et brev fra en lege som (fordi nav ba om dette) etter 5 minutters samtaletime i september, snart et år siden, skrev til dem at han foreløpig ikke kunne fastsi om det i løpet av min levetid kunne være noen form for utsikt til bedring, eller noe fremtidig behandlingstilbud. Han henviste meg til eksperter, der jeg ble nøye undersøkt og fikk papirer fra på at jeg ER 100% ufør og ikke kan jobbe eller behandles. Så nå valgte nav å se bort fra alle ekspertuttalelser fra i år og tidligere- og har fratatt meg alt. Fikk klar beskjed om å selge bilen, siden jeg og samboer eier en bil sammen, så jeg kunne søke på sosialpenger, men at siden jeg står som 100%ufør vil jeg sansynligvis ikke få innvilget sosialstønad. Jeg må nå anke saken, men får ikke en krone i behandlingstiden, som de har sakt vil bli opp til 8 mndr. Så nå lever vi på samboers lille lønn, som vi mister om vi må selge vår bort i mot verdiløse bil. Stakars lille barn som kommer til nyttår. Nå har vi ikke råd til å ansette hjelp, og jeg kan ikke løfte barnet selv. Med andre ord blir vi tvunget til å kontakte barnevernet for å høre om muligheter for assistanse mens far er på jobb, og gudene må hvite hva som kan skje med oss da. Har jo hørt at de også kan være vanskelige å forholde seg til. Det er helt håpløst. Ikke rart at så mange tar livet av seg grunnet navs behandling av folk.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Var akkurat det jeg skulle skrive. Egentlig er det ikke nok med ulpapiret selvom det står dato på. Det skal være et brev med bekreftelse fra lege. Da jeg kom ned med andremann i magen forklarte hun meg dette men så sa hun "ta bort jakken din, ja jeg kan se at du er godt gravid. Jeg skriver det bare på her!"
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Ja foreldrepenger får du jo ikke når du ikke kan jobbe..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Nei men saksbehandler mente at hvis jeg anket og fikk trygden tilbake hadde jeg rett til det. Hvis ikke vil det bli engangsstønad.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 ...men man må sende inn søknaden og terminbekreftelsen for å få engangsbeløpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå