Gå til innhold

Føler meg ikke gravid lenger....?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vel siden uke 6 vært plaget med ekstrem kvalme. Murringer av og til, trøtthet og super ømme brystvorter

Nå er jeg 12uker og det eneste jeg kjenner nå er en slags mens-liknende følelse i underlivet fra tid til annen og fortsatt super ømme brystvorter..

Kvalmen er borte, matlysten er på vei tilbake. Energi nivået er på plass igjen. Og jeg føler meg rett og slett ikke gravid?

Er dette normalt, andre som har opplevd liknende?

Hvis jeg f.eks skulle *gud forby* hatt en MA. Ville jeg ikke mest sansynlig hatt en liten blødning tidligere? ..har ikke hatt det altså.

* Setter vanvittig stor pris på alle svar jeg måtte få jenter! =) *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er ganske vanlig å kvikne til i beg av 2.trimester, kvalmen gir seg ofte og energien kommer sakte men sikkert tilbake, ihvertfall om du ikke er plaget med andre ting som bekken osv.

Regner med at alt er i orden hos deg, det går litt opp og ned i løpet av svangerskapet.

Men ring lege eller jordmor om du fortsetter å bekymre deg, derfor de er der- for å hjelpe deg:)

Skrevet

Jeg hadde det også sånn! Trodde at noe måtte ha gått galt, siden det ikke var noen symptomer lenger.

Men like etterpå var jeg på ultralyd, og der fikk vi se en helt ferdig liten baby med alle kroppsdeler på plass. Den var aktiv som bare det, men fortsatt så liten av man merker lite til den.

Tror og håper at det samme gjelder deg. Om noen få uker kjenner du det sikkert igjen.

Lykke til:)

Skrevet

Er en litt sann "tom" periode i 2.trim., kvalmen er borte og magen er flat... Vanlig å føle seg lite gravid og vanlig å bli redd for at noe har skjedd... Bare slapp av og vær glad for at formen er tilbake :))

Skrevet

Tusen takk jenter, godt å få hodet roet ned litt :)

Håper og tror alt er ok. Er vel ikke noen grunn til at det ikke skal være det. Men man har vel mye tanker i begynnelsen, og lever i en liten gravid boble. Går nok mer opp for meg når jeg har vært hos JM og hørt hjertet osv :):)

Er alt som det skal, bare at "plagene" har gitt seg, så skal jeg så absolutt ikke klage. Fantastisk deilig å føle seg pigg igjen, og har overskudd til å ordne litt i huset :)

Glemte og skrive at jeg er vanvittig oppblåst. En venn av sambo trodde jeg var minst 4-5mnd på vei liksom. Har vel noe med at magen min i utgangspunktet var helt flat. og nå ser det ut som jeg har spist meg veldig mett på minst 2 jule-middager he he =)

Skrevet

Det du opplever er HELT VANLIG! :) Er sånn for de aller fleste faktisk!

De aller fleste mister slike symtomer som kvalme og også mye av trøttheten i løpet av ukene 12 til 14. Ømme bryster er liksom det eneste som vanligvis ikke avtar så mye denne tida. Det du beskriver høres ut som et veldig normalt svangerskapsforløp:) (Det er selvfølgelig noen som både er veldig trøtte og kvalme ei god stund lenger, men de er faktisk i mindretall.)

Det er en litt rar periode fra ca 12 uker og frem til man kjenner spark (mellom uke 16 og 20 ca). Man føler seg liksom ikke gravid, og kan nesten ha mer overskudd enn normalt. Dette er også veldig vanlig!!! For de som er så heldige å slippe unna kvalme og bekkenproblemer er som regel hele 2.trimester ei veldig god tid, der man har overskudd og ork. Nyt det!!!

Og i forhold til MA: De fleste som får MA får det jo i løpet av de første 12 ukene, og det er ikke veldig vanlig at blødningen venter VELDIG lenge på seg. Dessuten pleier man da å miste ømme bryster, og de kan også bli mindre igjen. Siden dette ikke er tilfelle for deg vil jeg si med ganske så stor sikkerhet at du ikke har hatt noen MA.

Men som noen over sier; blir du veldig bekymret så kontakt jordmor/lege, eller kanskje låne/kjøpe Angelsound så du kan høre babyens hjertelyd?

Skrevet

Jeg har heller ingen symptomer lenger, og er ikke noe gøy å bare gå å vente på magen.. Iallefall når det er snakk om at det kan ta noen uker til. Er 13+5 i dag.

Men ang ømme bryster som "Mor til godgutt + 1 på vei:)" skriver, så er det heller ikke unormalt at brystene ikke er ømme lenger, eller at de går tilbake til normal størrelse. Sånn har jeg det, og legen sa at dette var helt normalt, noen merker ikke noe på brystene igjen før det kan ha gått noen måneder til eller enda lenger. Bare sånn at folk ikke skal bli bekymret hvis de opplever det!! :)

Skrevet

helt normalt :-) nyyt det :-)

Skrevet

Det du føler er helt normalt,å alle dager er ikke de samme.

Har vært plaget med ekstrem kvalme selv,gikk en uke uten å spy,men i natt var det i gang igjen.... Bare ta det med ro,alt er helt sikkert i den skjønneste orden:)

Skrevet

Veldig bra du rettet meg litt "Ostepopp". Helt rett som du skriver at brystene kan både vokse og "krympe" uten at dette er tegn på at noe er galt. Og ømheten vil variere gjennom hele svangerskapet. Noen er jo ikke ømme i det hele tatt!

Det jeg mente var bare at brystene ihvertfall ikke pleier å være ømme/vokse om man har hatt en MA:)

Gjest H to the Izzo
Skrevet

Jeg tror også at alt er i orden med deg og spiren din. Som en annen skrev over her så er begynnelsen på 2. trimester en litt rar mellomperiode uten så mange symptomer.

Selv har jeg mistet tre ganger, og to var MA. Hver gang var alle symptomene intakte, med ømme, store bryster og alt. Det er jo derfor det er en missed abortion,- fordi det sjelden er tegn på at noe er galt. Den første gangen hos meg ble oppdaget da jeg var tolv uker på vei, og den andre da jeg var ti uker på vei. Sånn sett kan man kanskje si at det at du har lite symptomer nesten er et godt tegn at du føler lite symptomer! Sånn satt litt på spissen, altså!:-)

Ta kontakt med legen din om du tenker uforholdsmessig mye på det, men jeg tror du kan anta at alt er fint!

Skrevet

Som alle sier her, så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg :) Det er rart, når man plages av svangerskapsplager, og de blir borte, så savner man de ;) Men det er jo naturlig at man tenker som du gjør her. Mine plager stoppet plutselig i uke 7/8, null kvalme, ikke lenger tissetreng osv. Dette sammen med div andre grunner førte til at jeg dro på tidlig ultralyd (privat), og der var alt bare bra! Gravidplagene kom like plutselig tilbake ca 2-3 uker senere hehe. Men har forsvunnet helt nå, de fleste mister heldigvis kvalmeplager osv i 3-4 mnd. Ser ut som nesten "alt" er normalt i svangerskapet, untatt sterke magesmerter og blødninger, det skjer så mye rart med gravidkroppen :)

Skrevet

Åå Tuuusen takk for alle svar!!

Nå sitter jeg nesten med en følelse som "hva er det du bekymrer deg for Paulina, dette går jo kjempe fint. " !! Tror nok bare jeg må PUSTE, og nyyyte at jeg er over "plagene"..

Men en siste ting jeg glemte og nevne... Går ikke så mye på toalettet heller lenger, før føler jeg at jeg måtte løpe på do 5min etter jeg jeg hadde drukket.. Er det også normalt eller?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...