Gå til innhold

Hvor mye veier dere som er 1.70-1.75 høy??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 1.74 (tror jeg) og veier 82kg.

Prøver å gjøre noe med det... fettskalvekk.blogg.no

Hva veier du og hvor lang er du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

172 cm og ca 85 kg.

Vil ned i 70, men det er vanskelig...

Skrevet

Jeg er 1,74 og veier normalt 55 kilo men ikke nå i svangerskapet da, har vel lagt på meg 15 kilo til nå tror jeg. Gjorde det sist også men kiloene forsvant av seg selv. Heldig jeg...

Skrevet

Jeg er 174 og veier 60 kg:)

Skrevet

170, veier 99... grr...

Skrevet

170 og veide 92 før svangerskapet. Nå i uke 38 har jeg gått opp 3,4 kg, altså jeg veier 95,4.

Skrevet

171 og ligger mellom 61 og 63.

Skrevet

174 og veier 111

Skal ned i 85,ser ut som et heroinvrak om jeg veier mindre.

Skrevet

Haha, et heroinvrak om du veier mindre enn 85 :-)

Skrevet

173 høy og veier ca 68 kg. Det er ganske passelig på meg synes jeg.

Skrevet

Jeg er 172 og veier 61. Har ikke gått ned noen ting etter jeg fikk baby. Har begynt å slanke meg nå, og målet er å gå ned til normalvekta mi som er 56 kg.

Skrevet

173 og veier 65 kg, har gått ned 6 kg og nærmer meg fornøyd, idealvekta er rett over 60.

Skrevet

Det stemmer desverre. Jeg blir utholet i kinnene,kragebein og hoftebein stikker ut,og jeg har konstant mørke ringer under øynene. Veide 75 engang (som voksen) og så ut som ett vrak:-(

Jeg har kraftig beinbygning ser du;-) og en del muskler faktisk.

Man kan ikke kun se på vekt eller BMI,det tar ikke hensyn til hverken beinbygning eller muskler.

Det viktigste må da være at man "ser fin ut" og føler seg bra?

16.25

Skrevet

170, og 71 kg. Liker meg best hvis jeg veier 68-69, men 71 er helt greit det også.

Skrevet

1.71 og veier 70 kg. Jobber meg ned til idealvekten min som er 65 kg. Phua!

Skrevet

Er 173 cm og veide 75,1 kg i dag tidlig. Er på vei ned i vekt og har 68 kg som idealvekt med min kroppsbygning. Da sklir jeg lett inn i str 38 i de fleste plagg, og inn i str 36 i noen plagg. Begynte skikkelig for 4 uker siden og har gått ned 4 kg siden det, og det er mye enklere enn fryktet. Før dette gikk jeg ned litt, så opp igjen, litt ned, litt opp osv. Så begynte jeg å veie maten jeg spiste og da endret alt seg, så derfor...

Et par tips:

*Ikke spis mellom måltider, ikke noe, kun drikk vann eller kaffe.

*Ta deg bryet med å veie all maten i noen uker og før det inn på Grete Roede sin vektklubb helt gratis. Jeg har fått meg noen skikkelige sjokk her, og jeg anså meg selv for veldig opplyst ang mat før jeg startet med dette. Mat jeg trodde var full i kcal var ikke så ille likevel, og mat jeg visste var litt kcal i inneholdt gjerne 3-4 ganger mer kcal enn jeg trodde. Utrolig greit få en oversikt over hva en _faktisk_ får i seg, og ikke bare hva en _tror_ man får i seg.

*Husk på at du bør i snitt få i deg 1400-1600 kcal hver dag når du vil ned i vekt, spiser du får lite vil kroppen sette ned forbrenning. For å få denne oversikten, se punkt over.

*Ut å gå, hver eneste dag! Jeg synes det var slitsom i starten, nå får jeg nesten abstinenser om jeg ikke går minst 40-50 minutter hver dag i raskt tempo. Jeg har 4 barn som jeg tidvis er alene med på dagtid, men dette får jeg tid til når jeg bare vil, det er viljen det står på her rett og slett. Vogn, bæresele, regntøy, sykler til større barn osv, man får til å gå en rask lang tur hver dag om man virkelig vil! ;-)

*Ta sit-ups hver dag. Å se at magen blir flatere og midjen smalere er utrolig inspirerende, og sit-ups hjelper! Begynn med 100 hver dag, 20x5 repitisjoner (minst to av dem mot sidene), så kan de øke på etterhvert. Selv om vekten hoppet opp og ned på meg en periode i starten fortsatte jeg med sit-upsene, og har så langt gått inn hele 6 cm om midjen og 13 ved det tykkeste på magen kun ved hjelp av sit-ups. Da får en lyst til å fortsette ;-) Og dette tar ikke lang tid heller.

Lykke til med vektnedgangen. Dette klarer du! :-)

Skrevet

175 og 72 kg. Idealvekt er ca 68-70. Var 65 i mine yngre dager, men ser så skrapa ut i ansiktet hvis jeg veier så lite nå.

Skrevet

170 cm og vanligvis ca 53- 54 kg (nå er jeg gravid, og da teller d ikke;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...