Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Jeg passer på hunden til faren min i hans leilighet mens han er i syden med familien. Han reiste på mandag og hunden har vert grei å ha med å gjøre til nå, kjempe koselig hund. Dama til faren min har klaget mange ganger når jeg har vert på besøk at hunden har hatt vondt i magen og at hun har måttet gå ut på tur med han hele nettene siden han griner og skriker noe voldsomt. Dette skjedde i natt. Jeg lå og såv, og så våknet jeg kl 4 av at han gikk rundt og grein og hylte, og ville ut. Jeg sto opp og gikk en tur med han ute, men han måtte bare tisse. Gikk inn igjen og la meg. Han trappet fremdeles utolmodig rundt mens han lagte klynke-lyder, virket ikke som han hadde det godt. Jeg sa han skulle gå å legge seg i kurgen sin, og det gjorde han men jeg kunne høre veldig godt hvordan det herjet i magen hans. Og han lå der og klynket seg. Jeg gikk enda en tur med han, men da måtte han ikke på do. Så jeg lot han være inne resten av natta. Våknet i dag morges av at han lå med ytterdøra. Han virket helt fin til nå nettopp igjen. Jeg fant han ikke, selv om jeg ropte på han. Etter en stund fant jeg han under senga. Der låg han å skalv som bare det. Jeg prøvde å lokke han frem med det nyttet ikke. Han loggret så han ble glad for å se meg, men han ville ikke frem derfra. Men når jeg gikk ned i gangen og ropte om han ville være med ut, da kom han. Men han klynket seg ute også. Når folk kommer inn dørene så begynner han alltid å bjeffe og springe til døren. Dette har han heller ikke gjort i dag, bare ligget rett ut. Ikke spiser han heller, og drikker veldig lite vann. Kan sies at han sikkert savner eigerene sine, altså faren min, men han kjenner meg veldig godt også, jeg er jo her veldig ofte og koser med han og de har hatt han i ca 3 år. Synes ikke dette virker som en normal savne-reaksjon? Synes dere dette er en god nok grunn til å ta han med til dyrlegen? Er ganske bekymret for han.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Du bør absolutt ta han med til dyrlegen. Jeg tar hvertfall ingen sjangser når det kommer til min hund.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Hunder har ikke savne reaksjoner hvor de gjemmer seg for å gråte. Om han ikke vil ha mat eller vann så kontakter du vetrinær
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 hva spiser denne hunden? har den oppkast også? blodig diarè feks? Høres veldig ut som om det er noe med maten den får i seg.. magesår.. eller muligens noe lenger ned i systemet som ikke er særlig behagelig. -Mange gir hundene sine brødskiver og andre ting som godbit.. et uheldig valg av mattyper kan få alvorlig følger for hunden.. og denne hunden her har tydelig store smerter som går ut over søvn og vanlig allmenntilstand. -hos dyrlegen vil de stille deg endel spm om spisevaner, avføring osv. -også vil de nok ta en blodprøve og en urinprøve i første omgang.. jeg ville ikke gått en dag lengre med dette.. kontakt dyrlegen snarest.. og god bedring til hunden
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Hunder har lett for å få magebrokk/tarmslyng, så du burde forte deg til dyrelegen, evt ringe dyrlegen å få han til å komme.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Enig med 14:59,feil foring. Høres ut som ett klassisk tilfelle av forstoppelse hos hund. Ta den med til dyrlegen
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Han får tørrfor som står stående fremme om dagen, det kan han spise av når han vil. Midt på dagen får han også en sånn liten pk med bløt hundemat. Har ikke gitt han matrester, men vet at faren min og samboeren har gitt han det av og til. Jeg tror kanskje han kan være forstoppet ja, han slet voldsomt med å få ut avføring for to dager siden og da kom det bare to små runde harde klumper. Han har ikke fått ut avføring etter det. Er nok det som plager han. Dyrlegen var på ferie, så de sa jeg skulle se det litt ann. Han har spist litt tørrfor i kveld og drukket vann så det tyder på at han er bedre. Men han har ikke rørt annen mat og han sover veldig mye så jeg eg fortsatt litt bekymret. Men om han fikk samme problemene i natt eller senere så skulle jeg kontakte en annen dyrlege. HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Dette er definitivt ikke noen savnreaksjon. Jeg ville dratt til dyrlegen. Om de bruker noe slikt jallafor som pedigree eller lignende ville jeg og vurdert annet for siden denne hunden ikke har det godt i hverdagen når det er vanlig at han har vondt. Blir egentlig litt sjokkert jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Hunden har det IKKE godt! Ta han med til en annen dyrlege! Dyr skal slippe å pines unødvendig.. Ta han med til dyrlege NÅ!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Har du vært hos dyrlegen? Oppdater oss på hvordan det går.. Huff, ikke greit når dyr blir syke og ikke kan si noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Hvordan går det? Har du oppsøkt vetrinæren?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #13 Skrevet 23. juli 2010 er ikke varmen som tar ham litt da?? og da han heller ikke spiser særlig eller drikker.. ja.. kan jo tenke hvordan hadde det vært om det var dej
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #14 Skrevet 23. juli 2010 Typisk, "se det ann". Og eieren tenker, ja, det gjør vi. Men så fort det er snakk om barn så løper vi ned legen! Her har hunden TYDELIG vondt, enda så "ser man ann"? Ser ann til hva da? Til han ikke orker mer? Tørrfor som står fremme..høres heller ikke bra ut. Hva slags tørrfor har og mye å si, daglivarebutikkmat = søppel. Få han til dyrlegen snarest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå