Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har foreldrepenger permisjon frem til januar.babyen er supersnill og jeg kunne godt tenke meg å jobbe litt. Firmaet jeg er ansatt hos gir mulighet for hjemmearbeid. Jeg har fast mnd lønn. Spørsmålet er: kan jeg opprette ett nytt arbeidsforhold på jobb som timelønnet ekstrahjelp mens jeg fortsatt har 100% permisjon fra min faste stilling? Noen som har gjort dette? Jobber innenfor sykehus sektoren.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 nei det kan du ikke.. du kan ikke ha lønnet arbeid samtidig som du er i lønnet permisjon.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Nei det kan du ikke. Men du kan gå fra full permisjon til gradert permisjon. Permisjonen blir da gradert utfra hvor mye du jobber, og blir forlenget tilsvarende.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Sikker? Jeg trodde dette gikk på stilling. Jeg kan ikke få lønn for å jobbe i stillingen jeg har permisjon fra,den er grei. Men om jeg får en ny stilling i tilegg,kan jeg få lønn fra den? HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 nei... du kan ikke tjene penger utenom permisjonen....
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 du kan jobbe samtidig som du har permisjon, men som noen sier over her, må du da over på gradert permisjon.. dvs du forlenger permisjonen tilsvarende det du jobber! Alternativt kan du gjøre som meg, hvis arbeidsgiver godtar det - nemlig å jobbe mot avspasering.. blir i utgangspunktet det samme som å forlenge permisjonen, men jeg slipper å involvere NAV. Jeg bare skriver timer.. og tar disse ut som avspasering når jeg ønsker det når permisjonen er over.. Perfekt løsning for meg i hvert fall
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Den varianten er heller ikke lovlig...... Hvis NAV får nyss i dette, kan det føre til at du mister rettighetene dine til permisjon og pengene fra NAV stanses:(
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Ja, dette er ulovelig. Du kan ikke jobbe mens du har full permisjon, men du kan gi beskjed om at du vil ha gradert uttak innen dagen før du bestemmer deg for å gå på jobb en dag. Slik gjorde vi det. En annen ting er at du kan få problemer med arbeidsgiver om du arbeider et annet sted mens du har permisjon, for du har tross alt permisjon for å være hjemme og ta deg av barnet.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Da må du gjøre om til gradert uttak av foreldrepenger. Hør med NAV
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Du kan godt jobbe for eksempel 20%, men da får du bare 80% foreldrepenger. Tilgjengjeld får du forlenget permisjonen slik at du eller faren kan være hjemme på den måten lengre. Det du ikke kan gjøre er å samtidig være i jobb og i permisjon. I enkelte spessielle situasjoner tror jeg det kan bli godtatt at du har noe inntekt, som å være dagmamma for et ekstra barn eller gå en avisrute der du kan ha med ungen i vogn. Da kan det vist annsees som greit fordi det på en spessielt god måte lar seg kombinere med å passe ditt eget barn. Vanlig hjemmearbeid er ikke godkjent.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Dette hjemmearbeidet kan gjøres på kveldstid etter barna er lagt,derfor ville det vært perfekt om det var "lov". Så kan jeg tjene litt penger etter barna sover fremfor å sitte på bim hehe HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Det går nok ikke, du må nok gjøre som de over sier. Jobbe gradert og dermed forlenge permisjonen din. Jeg gjorde det sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå