Gå til innhold

NAV altså..Er det mulig??Link

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja HUFF!

Tenk at de ansatte faktisk må forholde seg til et regelverk vedtatt av politikere som vi alle sammen har stemt fram gjennom stortingsvalg!!!

Hadde nok vært mye bedre om de ansatte på NAV kunne innvilget eller avslått ting i hytt og pine etter eget forgodtbefinnende:)

Skrevet

Groteskt, men ikke uvanlig. Har selv vært utsatt for MYE fra nav de siste 9 årene, og nå tok de fra meg hele trygda fordi en lege har uttalt seg om at man i bestefall kan håpe på en prosents bedring om en tyve års tid. Det tolker nav som at det er tegn til at bedring kan oppnås, og jeg har derfor ikke lenger rett til uføretrygd. Så nå er jeg pengeløs i x antall mndr mens jeg må søke arbeidsavklaringspenger, noe nav sier jeg neppe får da jeg ikke kan delta i tilbudene deres grunnet helse, og at de mener jeg heller bør søke sosialstønad...

Skrevet

Grin deg til omskolering med betalt. Det går an..selv om en er frisk. Det gjorde en bekjent som har det i kjeften. Tror de gav opp til slutt og bare føyde henne. Hun var lei jobben sin og ble nedfor. Patetisk

Skrevet

Det er forskjell fra kommune til kommune.

Det du skriver,1333,er jo sannheten.De deler ut etter som de vil selv.Skulle trodet var deres egne penger de delte ut.

hi

Skrevet

HAHA...

Du skjønte neppe ironien......

Det handler ikke om forskjell fra kommune til kommune (for det er jo forvaltning som lager vedtakene, dvs fylke), men om forskjell fra sak til sak. NAV deler i de fleste tilfeller ikke ut støtte på bakgrunn av diagnoser i seg selv, men på bakgrunn av funkjsonsvurderinger. Og det er jo faktisk ikke påå til lege å anbefalle den eller den type stønad. legen skal kun uttale seg om det medisinske, de skal ikke uttale seg om hvilke rettigheter man har.

Skrevet

Var ikke noe ironi i innlegget ditt.Det ser ut som at du sympatiserer med nav,og synes jeg er dum so i det hele tatt synes at nav er noen idioter. hi

Skrevet

Jeg kjenner til noen der datteren har CP. men av så mild type, at hun fungerer relativt normalt. hun sykler og er med på det de andre på hennes alder er med på.T.o. m. de fikk bil fra nav. Og i tillegg en firhjuling som hun kunne bruke! Når slike som i bunn og grunn ikke trenger en spesialtilpasset bil (sitter som sagt ikke i rullestol) får bil, burde ihvertfall denne gutten få! Ille at det skal være så forskjell rundtom i landet!

Skrevet

Kjenner en alenemor med kronisk migrene, som er hjemme hver dag, og som har egen bil. Hun fikk godkjent at hun skulle få ny bil fra nav, fordi de mente hun trengte å kjøre barnet til barnehagen. Selv om hun hadde bil fra før. Det varierer helt utrolig mye mellom kommunene hva man får igjennom og hvordan man blir behandlet. Ja selv fra kontaktperson til kontaktperson varierer det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...