mama73 m/tre søte små Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Vi har en gutt som blir to år i september, og har nå termin med tvillinger i midten av mars! Veldig spennende! Har tatt dobbel dose folat siden november, og har lest at dette kan øke sjansen for tvillingsvangerskap (ikke derfor jeg tok det), så kanskje!? Søsteren min har også tvillinger, så kan jo også være genetisk;) Nå krysser jeg alt jeg har for at det skal gå bra med disse to små!!! Noen andre som venter tvillinger? Herregud, jeg er fortsatt i sjokk;-)
G <3 C Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Oi så spennende! Tenk 2 stk i magen på en gang, jeg synes det er like utrolig hver gang jeg hører om det!! Gratulerer! :-)
AO3 Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Oj, gratulerer så mye!! Det kan virke som om det ligger litt i slekta da, kanskje? Her er det nok bare én i magen.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Gratulerer så masse med dobbel lykke:)
mama73 m/tre søte små Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2010 Takk for gratulasjoner! Dette blir helt klart en stor omveltning, men også dobbelt lykke selvfølgelig:-) Tenker også på hvordan storebror som da vil være 2 1/2 år vil takle det...., men det går sikkert bra;) Håper så inderlig at dette går bra. Er jo litt nervøs da jeg har hatt to SA´r tidligere, men dette er første gang jeg er gravid med tvillinger. Gudskjelov blir man ekstra godt fulgt opp i tvillingsvangerskap! tvitvi!!!
Lillepusen-78 Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Sååå moro! Gratulerer så mye :-) Husker deg fra tidligere, jeg har også en gutt som blir 2 år i september. Han blir også storebror når han er 2,5, om alt går bra med spiren. Lykke til videre :-)
ungmortil3 Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Her blir det også tvillinger, med tarmin i februar . Har en sønn fra før av som da vil være 2 år på måneden, så ganske likt deg da . Gratulere med gladmeldingen .
mama73 m/tre søte små Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2010 Husker deg også Lillepusen-78:) Takk for gratulasjon og gratulerer så mye til deg også!!! Får håpe alt går bra med oss begge så får vi fulgt hverandre her inne:-)
mama73 m/tre søte små Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. juli 2010 Så moro! Gratulerer til deg også! Hvordan er formen din?
ungmortil3 Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Formen nå er veldig bra, merker jeg er mer sliten enn før men kvalmen har heldigvis gitt seg . Slimposebetennelsen som jeg hadde i hoften med førstemnann har uheldigvis kommet tilbake denne gangen også. Magen er så stor at det ser ut som jeg er godt over halvveis . Formen der da?
mama73 m/tre søte små Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 23. juli 2010 Uff da, slimposebetennelse hørtes ikke godt ut. Hvordan arter det seg? Hvor langt er du på vei nå? Jeg er bare ca 7 uker, så mye kan jo gå galt ennå. Blir ekstra sensitiv på alle symptomer/ikke symptomer da jeg har hatt 2 spontanaborter tidligere. Håper virkelig at de klorer seg fast begge to! Er det slik at etter tolv uker så avtar risiko for spontanabort for tvillinggravide også? Synes formen er forholdsvis bra, men blir veldig fort trøtt og sliten. Er også uggen/kvalm til tider, men helt overbærende. Magen ja,- den er også tilstede ;-)
mama73 m/tre søte små Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 23. juli 2010 Takk,- håper alt går bra :-)))
ungmortil3 Skrevet 24. juli 2010 #15 Skrevet 24. juli 2010 Nei ikke veldig godt kan man si, men er fullt mulig å holde det under sjakk ved og gjøre div treningøvelser for å styrke muskelaturen rundt. Merker det mest når du ikke står gjevnt med bena eller ligger med et ben lenger ut når du sover osv. Etterhvert kan det bli slik at du ikke kan belaste benet når du har det bak det, for da vil det bare svikte under deg. Blir nok en tur til min gode gamle fysioterapaut snart ja . Er 12 uker på nå. Tror det er likt med tvillinggravide som med andre svangerskap akkurat når det kommer til de 12 ukene, men ikke helt sikker. Kan ikke huske å ha lest noe om det. På tvillingforeldreforening sine nettsider er det en uke for uke kalender som går litt mer inn på hva som skjer med kroppen når man går gravid med tvillinger. Har den ikke selv helt enda (har bestillt så venter på den), men er blitt anbefalt den av andre her inne. Krysser fingrene for at alt går bra .
blå og rosa+lillebror Skrevet 25. juli 2010 #17 Skrevet 25. juli 2010 Gratulerer så mye ) er selv tvilling, det er jo kjempeflott )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå