Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Trøkker dere McDonalds mat og sjokolade i dem eller? Min 1 åring er 6 kilo, helt perfekt sier lege og helsesøster. SKJERP DERE!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 De SKAL være runde... Frem til rundt 3 års alderen, da kommer den slanke barnekroppen frem... spennende utvikling å se på btw... Min datter på snart 2 er slank, 10 kg... jeg synes hun er for tynn, og har vert beskymret. Jeg sulter henne ikke, og hun spiser godt, sundt og variert. Hun er så liten fordi hun var syk de første 3 mnd, da raste hun ned. Etter dette har hun fulgt sin egen kurve i økning. Men, hun gikk fra toppen av normalen ved fødsel, til helt nederst på normalen etter de 3 mnd.. den kurven har hun fulgt siden da................
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Det finns ikke en lege eller helsesøster som mener at 6 kg på en 1-åring, er perfekt vekt! Finn på noe annet som du kan provosere folk her med du...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Hadde du sagt 8-9 kg og at du har ei jente som er kort for aldren kunne jeg kanskje trudd dæ, men seks kg er ekstremt lite for ei på året.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Du ditt lille troll. Du vet like godt som meg at 6 kg er alt for lite for en 1-åring. Min datter på 4 mnd er 8 kg. Og hun er helt vanlig baby
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Datteren min veide 4,9 kilo da hun ble født hun, sier seg selv at hun ikke kunne veie 6 kilo som 1-åring Men slank er hun likevel, og det er de fleste 1-åringer. Litt valpefett skal de ha, men så fort de begynner gå løper de det gjerne av seg..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 ærlig talt.... min 5 mnd gamle baby veier 9,5 kg nå, og han har bare fått morsmelk... aldri smakt noe annet... tviler på at han veier mindre innen han er 1 år. Storesøster veide 12 kg når ho var 1 år. Var da veldig lang i forhold til alder... Og slank. Men litt valpefett hadde ho jo. Men det er ganske normalt for 1 åringer...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Jeg syns jo min ene jente var perfekt da hun var ett år, selv om hun var altfor liten. Hun var 5,4 kg og 62 cm.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 Det er jo perfekt i forhold til høyden da HI derimot tror jeg bare tuller med oss
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #13 Skrevet 23. juli 2010 Dette er egentlig et veldig trist tråd, da det kommer såtydelig frem at HI er psykisk syk og trenger hjelp. Vrangforestillinger og forvridd virkelighetsbilde kan endres ved hjelp av grundig terapi. Jeg vil anbefale HI å søke hjelp gjennom fastlegen sin til å få time hos psykolog eller psykiater (kan skrive ut medisiner om nødvendig). Gjør du ikke noe med synet ditt på barn og kosthold nå, skal du ikke se bort ifra at du får besøk av barnevernet i fremtiden. God bedring:-)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #14 Skrevet 23. juli 2010 Min 1 åring på 6 kg var prematur, med en fødselsvekt på 1,5 kg, og er fremdeles liten. Han er jo helt perfekt, han følger sin egen kurve, på nederstestreken, det er i mellom 0,4-2 % av barna som har en slik vekt. Det er jo ikke noe i veien med han, men han er jo liten og tynn, et ordentelig beinrangel. Men perfekt det er han. Har et barn til som ikke var prematur, som følger en helt annen vekt kurve, den på midten, og 6 kg ble oppnådd lenge før 1 årsdagen, uten at jeg husker riktig når. Tror det var rundt 9 i 1 års alderen. Dette barnet som nå er 3 er ikke noe mindre perfekt, lege og helse søster sier og at dette barnet er perfekt. De følger begge sine egne kurver fra fødsel av, det er det som er perfekt, de legger på seg som de skal, vokser og utvikler seg som de skal. Uvitende naut, vil jeg kalle deg!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #15 Skrevet 23. juli 2010 Hvor stor er din på 3 nå? Min er også 3 (3.9) Hun var 700 gram. Meg med ettåring på 5,4 kg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå