Gå til innhold

Tynne 5 åringer med flat mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som i den andre tråden sa dere har det.Hva spiser barna deres da? Grovt knekkebrød med agurk skiver? Og vann å drikke til?

Og hva er aktivitetsnivået? Jogging med påfølgende styrketrening min 3 dager i uken?

Siden dere påstår at 5 åringer med en liten mage har feil kosthold og for lavt aktivitetsnivå mener jeg,så lurer jeg jo veldig på hvordan dere gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, la nå dette temaet ligge.

Barn er forskjellige, sånn er det bare!

Skrevet

Min drikker bare vann og spiser fiberbrød. Hun vil ikke ha noe annet.

Skrevet

Min spiser kun suppe og klibrød med magerost.

Hun går på turn, ballett og rytmisk dans. Tar seg ikke ut med dissende fettmager da vettu.

Siden hun er vakker som sin mor satser jeg på at hun kommer til å bli supermodell som 14-åring. Greit å være tidlig ute med kostvaner.

Skrevet

Kan svare seriøst jeg da ;)

Min 5 (snart 6) åring, har alltid vært veeeldig tynn og hatt helt flat mage. jeg tenker aldri over det, men ser det jo i forhold til veninenne hennes.

Men jenta mi er alt for tynn, spiser nesten ingen ting, vil ikke ha :( Sånn har hun vært fra dag 1. Vi må bare akseptere at hun er ekstremt småspist. Går til jevnlige legekontroller og er ellers sprek og rask og aldri syk.

Hun er også meget aktiv. Henger alltid i toppen av ett tre, eller løper, hopper, danser hele tiden.

Hun er ikke med på noen organisert trening -enda iallefall.

Unger er forskjellige.

Har ei jente som er 2 år, god og rund med bollemage. Kan ikke arve noen av klærne etter storesøster, for alt er for trangt.

De er normale begge mine jenter, og helt perfekte begge to.

Skrevet

Jeg har en av hver, og de spiser det samme. Ingen av dem er småspiste, men begge er under gjennomsnittelig i forhold til vekt. Bollemagen min er 4 år og den flate er 5 år. De er helt forskjellig bygget, 4-åringen er veldig lav mens 5-åringen er veldig høy i forhold til alder.

Vi spiser brødskiver til et måltid, yoghurt til et måltid, babygrøt eller havregrøt til et måltid og normal middag med kjøtt eller fisk, pasta og alltid masse grønnsaker. De elsker grønnsaker begge to.

Skrevet

Hun spiser en blanding av norsk og amerikansk kost. D. v. s. av meg får hun grovbrød med kaviar eller gjetost, poteter og fisk, mens av faren får hun litt mer fett og sukker enn jeg skulle ønske.

Men hun er jo tynn og alltid frisk, så jeg lager ikke noe stort nummer av det, så lenge hun får passe med sunn mat.

Hun foretrekker skummet melk fremfor lettmelk, vann fremfor brus, og vil ikke ha saus eller smør på grønnsakene sine.

Ellers hopper og løper hun mye av tiden, men hovedsakelig tror jeg fasongen hennes beror på gener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...