Gå til innhold

Kan man ha barnefar med på bim treff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det helt uvanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil han virkelig være med? Eller får du ikke lov å dra alene? :-)

Skrevet

Har aldri møtt noen pappaer på bim treff, men jeg hadde syntes det var koselig at pappaen også ville være med.

Kan jo hende det er flere fedre som egentlig vil være med og det er jo koselig for pappaene å bli kjent også :o)

Vi jenter har nok litt lett for å glemme dem litt, siden de ikke går gravide eller går hjemme med baby.

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det, og han hadde heller aldri blitt med frivillig.

Skrevet

Vi bor langt fra byen, så jeg er avhengig av at han kjører meg dit. Han er jo veldig spent på det som skjer han også, så jeg vil vel helst ikke at han skal måtte vente utenfor i bilen til jeg skal hjem igjen. Det ville vel vært mer merkelig enn om han blir med inn? Desuten er han en sånn person som alle liker, og snakker lett med alle, så det skal sikkert ikke bli noe problem. Lurte bare på om det er en uskreven regel eller noe, at det er kun for mødre. HI

Skrevet

Om han vil trives sammen med babypludrende, nybakte mammaer, så ta han med:-) Min mann ville heller tilbringt dagen med å slikke på kaktuser.

Skrevet

Typisk for bim at noen øyeblikkelig tror at det handler om å ikke få lov...

Skrevet

Sitte i bilen utenfor og vente? Har dere ikke mobiltelefon?

Mannen min ville garantert tatt seg en runde på egenhånd, handlet litt, spist lunsj, tittet på livet eller møtt en kompis. Han ville absolutt ikke sittet ved siden av meg og et utall andre jenter og pludret om svangerskapsgleder og plager ;)

Skrevet

Det er vel egentlig mest for damene. Men det gjør sikkert ingenting om han er med. jeg tror han kommer til å merke at det er mye gravidsnakk da, litt kjedelig for en mann i lengden...

Skrevet

Treffet skal være så sent at alt annet er stengt. Det er kveldsmattid, ikke lunsjtid. Kan selvfølgelig plassere han i en annen ende av rommet, eller en annen restaurant, men det blir for dumt. Vi er nye i dette området, og kjenner ingen han kan dra til. Desuten vil han gjerne være med om det er ok for meg. Jeg har sakt jeg skal tenke litt på det. Nå virker det som de fleste her inne er i mot det...? Det er jo nettopp det jeg er redd for, at noen skal føle at hele treffet ble ødelagt for dem fordi det kom en barnefar også... uff nei kanskje vi dropper hele greia alikevel...

Skrevet

Han har allverdens interresse for gravidsnakk. Kvinnen i hans liv venter jo det første barn... han spør daglig om hvordan jeg opplever det, og leser mye om hva man kan forvente under graviditeten. Han kommer ikke til å ha noe i mot å høre hvordan andre gravide har det, for der er han likestillt med meg, selv om babyen ligger i min mage og ikke hans. :) Det er mer de andre jeg er redd for. Tør de snakke fritt om det kommer en mann, eller blir det stillhet og et ønske om at han skal gå så de kan snakke graviditet...

Skrevet

Vil han virkelig sitte der med 10 damer og snakke barneutstyr og hemmoroider?

Søt mann da ;)

Jeg hadde ikke brydd meg noe om at han var der... Men må nok innrømme at jeg hadde smilt litt av det.

Skrevet

JEG, hadde ikke hatt noe i mot det, men ville kanskje hørt med de andre damene først... For å være sikker på at det er ok for alle :)

Så søt han mannen din er da, som har lyst å være med på dette :)

Skrevet

Det heter BIM-treff, og det betyr: Barn i magen. Pappan har ikke barn i magen, det er det du som har.

Det er ikke mye søtt at en mann har lyst til å være med på dette.

Og jeg hadde absolutt ikke følt meg komfortabel hvis det hadde kommet en mann på disse treffene.

Skrevet

Det er jo ikke noe galt at mannen vil være med, men det eneste er nok at jentene kanskje ikke vil føle det naturlig å prate om litt jenteting. Utrolig mye som plutselig blie helt naturlig å prate med fremmede om nåe man er gravid eller just har født hehe:-)

Men kan han ikke ta seg en kinotur da? Jeg hadde nok ikke reagert om en mann var med hadde nok syntes det var bra. For min mann ønsket veldig selv at pappaene og kunne delta på sånt.

Men hadde nok hørt med damene om noen av de også hadde lyst å ha med mannen, er jo veldig morro for pappene også å bli kjent. Grunnen til at mange pappaer kjeder seg i permen sin er jo fordi de ikke har så mye nettverk som jentene.

Jeg ville uansett gått på det treffet om jeg var deg. En kjempefin mulighet til å blir kjent:-) Jeg fikk selv en kjempegod venninne via BIM treff!

Skrevet

Jeg ville ikke likt om det dukket opp en mann der. Kan ikke snakke fritt om utflot og åreknuter da... Ville følt meg hemmet. Menn som venter barn kan lage sitt eget treff!

Skrevet

Men jeg synes det er søtt at han ville være med altså:)

12.46 (som selvfølgelig snakket om utflod og ikke den ukjente plagen utflot...)

Skrevet

Send ham på kino så lenge !!

Hyggelig for deg at han vil være med, men stemningen blir garantert trykket med en mann tilstede, da de fleste kvinner ikke har lyst til å brette ut om diverse problemer foran en fremmed mann.

(og det har ingenting med mannen DIN å gjøre!! Han er sikkert en kjempefyr, men feil setting...)

Skrevet

Mannen min har veldig lyst til å være med på barseltreff han. For å hilse på de, og "hilse på" de andre babyene jeg alltid snakker om.. Hehe, han er jo litt søt også da. Men har ikke sagt ja enda. Han får vente litt :)

Skrevet

Jeg synes vi skal bli flinkere til å inkludere fedrene når de ønsker det. Hemoroider og utflod kan man vel snakke om en annen gang hvis man vil det. Slettes ikke alle kvinner som føler seg vel med at man skal snakke om det med andre kvinner heller. La gutta være med om de vil det.

Skrevet

Mannen min var med på et par BIM-treff da vi bodde i Oslo, og det opplevdes ikke rart i det hele tatt. Hvor mye snakker man høyt om utflod og hovne underliv når man sitter på en restaurant med andre mennesker i umiddelbar nærhet uansett? De andre damene ga direkte tilbakemeldinger om det var en positiv ting, og ønsket de hadde klart å få med seg sine respektive på et treff også.

Men jeg luftet tanken med de andre BIM-damene på forhånd, møtte ikke opp med mannen helt ut av det blå :)

Skrevet

Ganske uvanlig vil jeg si, og også litt sært. jeg ville IKKE følt meg komfortabel hvis noen kom drassende på mannen sin på BIM treff. Dette er treff for gravide damer som har behov for å snakke om gravid-ting.

Sett han fra deg et annet sted, og la han heller komme inn og hilse på når han henter deg:)

her møtte jeg aldri noen blivende fedre på BIM-treff, men noen stakk hode innom og hilste på når de hentet nybakte mødre på barselstreff. Etterhvert som vi arrangerte treffene selv, inviterte vi av og til fedrene med:)

Skrevet

Godt sakt, du 14.59, hvem snakker egentlig om de tingene i all offentlighet med massevis av fremmede mennesker rundt seg?

Hvorfor ikke ha en mann med på bim treff, når halvparten av de ved de andre bordene i restauranten er menn?

Skrevet

Hvorfor ikke snakke om gravidting med en mann tilstede? Det er jo menn rundt oss der uansett. Og hva er forskjellen på bim og barseltreff da? Man kan også snakke om ubehagelige plager og ting på barseltreff, men da er det liksom greit at mannen hører eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...