Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er "tante" til en 6 år gammel jente som er på besøk her ganske ofte .

I den forbindelse har jeg kjøpt litt jente leker (jeg har en gutt på 3, så her er det bare gutteleker) som hun har her .

Jeg har bla kjøpt en dukke som hun leker ganske mye med .I dag oppdaget jeg at hun hadde tegnet på denne dukken med tusj .

Jeg ble ganske irritert når jeg oppdaget dette og ga klar beskjed til henne om at sånn gjør man ikke!

Burde ikke en 6 åring skjønne at man ikke tegner på ting som ikke er hennes?

Jeg syns det var ganske frekt av henne..

Overreagerer jeg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du overreagerer ja. Hun tenker nok rett og slett på lekene som sine.

Skrevet

Tja, 6 åringer er ikke korte voksne da...

Skrevet

Jeg hadde lett forstått at dette er et barn og at hun kanskje ikke forstår at dukken blir ødelagt av dette.

Skrevet

Tusj kan man da få av igjen......

Hadde du ikke kjøpt de lekene til henne da...som hun har hos deg....

Dessuten skal du være glad til at hun leker med lekene, hadde vært stusselig om hun satt i et hjørne og rugget fram og tilbake...for å sette det på spissen.

Du overreagerer ja!

Skrevet

Det kan hende at hun skulle gjøre dokka penere ved å "sminke" den med leppestift og øyensverte.

Noe annet var det om hun tegnet vilkårlige svarte streker over hele dokka. Det ville jeg betraktet mer som unormalt.

Skrevet

Jeg syntes også at du overreagerer.

Jeg "pyntet" også på dukkene mine da jeg var liten. Jeg brukte både tusj og saks.

Og jeg mener jeg gikk på skolen.

De fleste barn gjør ikke slikt for å ødelegge, men for å utforske og pynte litt.

Skrevet

Hvordan jeg hadde reagert på dette?

Er det noe å reagere på? Du kan jo bare si at hun ikke får tegne på dukka med tusj.

Er det ikke bare en vanlig barnestrek da? Om hun gjør det eller andre ting for å ødelegge hadde jeg snakket om at man ikke får ødelegge lekene sine.

Skrevet

Mange seks år gamle jenter gjør det. De leker at de sminker dukken ol. og tenker ikke at det er å "ødelegge". Tusjen får du av igjen med en våtserviett eller noe, så dukken er nok ikke ødelagt heller :)

Skrevet

"Tusjen får du av igjen med en våtserviett eller noe, så dukken er nok ikke ødelagt heller."

Har aldri opplevd en dukke hvor det lar seg gjøre å fjerne tusj...

Men ellers synes jeg ikke det er noen krise med litt tusj på ei dukke og synes HI overreagerer.

Skrevet

Altså, jeg reagerte med å forklare at dukker ikke skal tegnes på med tusj.

Skrevet

Ikke? Jeg bruker sånne litt sterke våtservietter beregnet på rengjøring. Men det kommer kanskje an på hva slags tusj man har til barna også.

Skrevet

Synes du absolutt overdriver. En 6 åring finner på slike ting og ville nok bare sminke dukken. Jeg gjorde det selv med alle mine dukker når jeg var liten.

Hvis hun er ofte hos deg og leker ofte med dukken så ser hun på den som noe som er hennes til å leke med (ergo sminke eller klippe håret osv...)

Skrevet

Og skrive et innlegg her hvor du forteller at du synes det var frakt av henne å skrive på dukken.

Hun er 6 år og tror det er sin dukke og skjønner ikke at andre synes det er å ødelegge den å tegne på den, finnes ikke noe frekt i det hun gjør. Altså overreagerer du.

Skrevet

Jeg har brukt rene hender, anti bac ol. til å fjerne sprit tusj. Har funket som bare det :o)

Du tar bare litt rene hender på f.eks dopapir og vasker vekk tusjen med det :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...