Gå til innhold

Svangerskapspenger, kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får nå svangerskapspenger i 50 %, men kjenner at jeg ikke kommer til å klare å jobbe 50 % så veldig lenge. Må jeg da sende inn en ny søknad om 100 % svangerskapspenger eller er det nok å bare sende et brev om det (altså, at arbeidsgiveren min gjør det)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskapspenger gjelder så vidt jeg vet de 16 dagene som er arbeidsgiverperioden av sykmeldingen. Det er som regel arbeidsgiver som søker om denne refusjonen fra NAV og ikke du. Du forholder deg til din lege.

Skrevet

Svangerskapspenger har ingenting med sykepenger å gjøre, da dette gis til friske gravide som ikke kan utføre sitt arbeid av ulike forhold på arb.plassen.

Din lege eller jordmor må fylle ut ny anbefaling om svangerskapspenger hvor det står at hun/han anbefaler at graden av sv.penger økes grunnet bla bla bla, og arb.giver må på nytt underskrive på dette skjemaet at arbeidsforholdene ikke kan tilrettelegges deg som gravid.

Har du allerede fått fattet vedtak fra NAV burde dette gå som fot i hose.

Jeg økte graden fra 40% sv.penger til 100% sv.penger for en måned siden, behandlingstiden på siste søknad var adskillig raskere. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...