Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Babyen på 2 mnd skal til barnevakt i kveld og får da flaske. Skal ikke amme fra ca 18 til 4-5 i morgen tidlig (spiser sjelden om natta). Samboeren min har lyst at jeg skal være med på fest i morgen også, noe jeg ikke vil.. Skal jo ut i kveld, og det blir for mye med 2 kvelder på rad. Og så er jeg redd det skal gå ut over melkeproduksjonen. Det blir jo 2 kvelder uten amming, går ikke produksjonen litt ned da? Og på søndag ser jeg for meg mye amming for å få opp igjen produksjonen. Har jeg rett, eller går det ikke utover melka å ikke amme 2 kvelder på rad? Jeg blir ikke med på fest i morgen også, sånn at det er sagt! Men greitt med et ekstra argument om han begynner å mase!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 tror ikke prod. går ned - så mange timer er det jo ikke snakk om. Det er vel godt nok argument at du vil være sammen med babyen din! to måneder er tidlig nok å ha barnevakt en kveld spør du meg...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Jeg klarte ikke å være borte fra babyen min så lenge den gangen. Men så var jeg plaget med at jeg lett fikk tette melkeganger og det er ikke så kult å skulle pumpe på do ... dessuten får jeg dårlig melkeutdrivelse av alkohol.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Syns selv at 2 mnd er for tidlig, men skal på noe jeg har gleda meg til lenge! Og da tror sikkert samboeren min at det er fritt fram å ha barnevakt fra nå av... Men du har rett! Det at jeg vil være med babyen min er mer enn godt nok argument! ;D HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har det motsatte problemet. Hadde det i alle fall med storesøsknene. Når jeg drakk alkohol rant det melk av meg!! Slitsomt det også! Gruer meg til å være borte fra han så lenge, men det blir lenge til neste gang!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Jo, det kan gå utover produksjonen. Prøv å få i stand pumping en gang i mellom. Hos meg forsvant melka utrolig fort, så det er nok forskjell på folk. Vil du fortsette å amme, så ta ingen sjanser.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Huff ja, det høres nesten verre ut enn å lide med vonde pupper et par dager etterpå. Men HI, det er bare å prøve å se hvordan du synes det går. Mange har ikke noe problem i forhold til amming og en barnefri kveld i ny og ne. I verste fall må du gjennom økedøgn etter festen
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Jeg hadde ikke orket å gå ut to ganger på rad når jeg var nybakt mor. Det tok sånn på kreftene å amme hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå