Gå til innhold

Hva syns dere om denne artikkelen ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hennes valg. Jeg ville aldri ha gjort det umulig for barnet mitt å kjenne 50% av sitt opphav, men det virker som hun har tenkt nøye igjennom det.

Skrevet

Artikkelen eller innholdet? Jeg ville gjort det samme som henne iallefall. Livet mitt er ikke fullverdig uten barn, men jeg greier meg fint uten mann.

Skrevet

Selv om det er hennes valg, har man vel en viss forpliktelse overfor barna?

Og syns det er litt optimistisk å tro at sønnen kun vil være sint på henne en periode og deretter gjøre seg ferdig med det. Det er nok noe sønnen vil tenke på alltid. Og ikke minst bli minnet om hvis han selv får barn, og de ikke får noen farfar. Ikke engang noen han kan fortelle om, for det har aldri vært noen der.

Skrevet

Nå er det jo slettes ikke sikkert at dette barnet ikke vil få noen far. Biologisk, nei, men moren kan enda møte en mann som tar på seg rollen som far. En mann som han ser på som sin egen far, selv om han vet at han ikke bidro med sperm.

At det vil bli vanskeligere for henne å finne en mann som aksepterer valget hennes er en annen sak.

Skrevet

Siden hun har hatt kjærester før er det iallfall en sjanse for at hun skal trekke milliondollar-loddet og treffe en snill mann som tar sønnen som sin egen og blir hos henne, trofast for resten av livet! Men sannsynlig? Eh, nei.

Skrevet

Det er da ikke uvanlig at mannfolk går inn i et forhold hvor det er barn fra før. Om de går inn som stefar, eller om de går inn som en pappa fordi barnet ikke har noe kontakt med sin ordentlige far er ikke uvanlig det vel?

Jeg ser ingen problem med det vanlget hun har tatt.

Jeg er jo omtrent i samme situasjon selv. Har et barn med en mann som etter samlivsbrudd ikke vil ha noe med sønnen sin å gjøre. Det er vel nesten verre for barnet?

Skrevet

Den ene mangelen rettferdiggjør ikke den andre. Men i ditt tilfelle er det iallfall ikke du som har valgt bort faren.

Skrevet

Nei det er sant det.

Men nå snakker jo folk her om følelsen til barna. Selv om jeg ikke har valgt bort faren til mitt barn, så vil vel barnas følelser kunne bli de samme? Om ikke verre.. Det må jo være veldig vondt å bli valgt bort, etter at man er født? Vite at man faktisk har en pappa, men han vil ikke være der for han.

Dette barnet det er snakk om i denne artikkelen (og mange andre barn) vet jo kanskje ikke bedre. De er ikke vokst opp med en far. De har en mor, å jeg tror disse barna klarer seg like godt som et hvilket som helst annet barn. Disse mødrene vet jo veldig godt hva de går til. Det er heller ikke utenkelig at disse barna også vil få en farsfigur.

Skrevet

Det finnes internettsider der donorbarn desperat prøver å finne sin "far". De vil gjerne se om de ligner på ham, eller få informasjon om arvelige sykdommer.

Det er ikke alle som bryr seg like mye, men ingen mor kan forutsi eller diktere hvordan hennes eget barn skal reagere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...