Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Har en sønn på 15 år, i går ryddet jeg på rommet hans fordi det så rett og slett helt forjævlig ut der inne. Da jeg skal vaske under sengen fant jeg en pakke med kondomer, samt en pakke med angrepiller:( At han bruker kondomer er nå helt greit, da vet man jo at han beskytter seg, men en pakke angrepiller som var brukt opp ble jeg meget betenkelig over altså. Vet ikke om jeg kan ta dette opp med sønnen min heller, da han var rasende over oppryddingen jeg hadde foretatt på rommet hans:( Men når det flyter over av poser og embalasje fra kjeks, bruks, kaker mc donalds mat etc så følte jeg rett og slett at noe måtte gjøres.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Ja, du bør ta det opp med han. Har han fast kjæreste ?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Driver han virkelig og deler ut angrepiller til forskjellige jenter? Merkelig praksis... For det kan ikke være samme jente som har tatt alle de pillene. En annen mulighet er at pille-eska går på rundgang i kameratflokken. Uansett skremmende og noe jeg selv ville mislikt å oppdage.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Forstår deg godt, og ham. For mange av oss har vel vært der. Men du må jo ta det opp med ham på en rolig måte. Gjerne si at du synes det er for tidlig med samleie, men du er glad han er forsiktig og bruker kondomer. Jeg tipper at den angrepillen som lå der, bare er fordi de var usikker, selv om de hadde brukt to kondomer over penisen Det er mange som blir paranoide etter første gang. Men si til han at du håper på at han ikke er seksuellt aktiv, for det kommer med mye ansvar, og jenter er sårbare. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Angrepiller er vel bare 2 tbl som skal taes??, var ikke flere enn det i den pakken, men de var oppbrukt, regner ikke med han har tatt dem heller! HI
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Hva er problemet? Han beskytter seg, ingenting er vel bedre enn det.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Klart du kan ta det opp!!! Han er ikke myndig, men faktisk fortsatt et barn. Har han en fast kjæreste? I så fall så kanskje snakke med begge to? Forsåvidt så hadde jeg også blitt fly forbanna hvis min mor hadde ryddet på mitt rom da jeg var 15 år, men ikke så forbannet hvis hun hadde forberedt meg på det. Lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Vel, kondomer kan sprekke eller settes på feil ... eller man kan glemme seg og ha seg litt uten når man er så ung som femten. Så hvis du synes kondom er greit må du nesten godta at det kan skje at jenta må ta ei angrepille hvis noe går gæli. Det er jo flott at han kan å beskytte seg mot uønsket farskap
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 Men hvis eska med angrepiller var nesten tom, tyder det vel på overforbruk? Har aldri sett ei slik eske jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 Er det ingen som tenker på at han og sannsynligvis jenta er under den seksuelle lavalder??? Er det godtatt at så små har samleie? Så lenge de bruker prevensjon så er det greit?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Vel, jeg var under den seksuelle lavalder da jeg debuterte. Men ble ikke seksuellt aktiv før jeg var over 16. Han er jo også under den seksuelle lavalder^^ Og den grensen er det som en beskyttelse mot overgrep fra eldre. Ikke en grense som sier at du ikke kan ha sex før du er 16
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #12 Skrevet 23. juli 2010 15-åringer i dag får vel høre fra alle hold at det er greit så lenge de bruker prevensjon. Sex er sunt, osv. Så hvordan skulle de vurdere selv at det er galt, om ingen forteller dem det?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #13 Skrevet 23. juli 2010 Og for å beskytte jenter under 16 år for overkåte tenåringsgutter...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #14 Skrevet 23. juli 2010 Skjønner ikke problemet. Er bra han beskytter seg med kondom! Og hvis den sprekker er det jo bra de har fått tak i angrepille?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #15 Skrevet 23. juli 2010 Kanskje kondomen har sprukket? Da var det vel fornuftig av dem å tenke på angrepillen vel?? Hvis du fant en eske, så er det til engangsbruk. Du får bare angrepiller i engangsdoser.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #16 Skrevet 23. juli 2010 En eske per uhell. Den inneholder to tabletter som bare er nok til den ene gangen ...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #17 Skrevet 23. juli 2010 Du kan ikke hindre dem i å ha sex, man holder dem jo ikke i hånda hele døgnet, så gjør de det ikke hjemme finner de et annet sted. (sier ikke at det er okei at de har det i så ung alder, men nå er det faktisk relativ vanlig) Du bør jo være glad for at han har vett til å beskytte seg grundig, så slipper du bli bestemor tidligere enn dere begge har håpet på. Fornuftig gutt du har, tross alt.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #18 Skrevet 23. juli 2010 Så små? Jævla stor forskjell fra f.eks. 15 år og 10 mnd og 16 år. Finnes verre ting i livet altså.
Sweet Amber Skrevet 23. juli 2010 #19 Skrevet 23. juli 2010 "redd og frustert"? Fordi 15 åringen din sørger for å ikke få barn såpass tidlig? Eller fordi du trodde foreldre har noe å si på når avkommet kan begynne å ha sex?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #20 Skrevet 23. juli 2010 Har du ikke gitt gutten din prinsipper før, er det nok altfor sent å begynne nå.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #22 Skrevet 23. juli 2010 Hvorfor skulle noen fortelle dem at det er galt? Det er da virkelig ikke nødvendig å vente til de er gift, vi lever jo ikke i middelalderen. Så flink han er som beskytter seg!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #24 Skrevet 23. juli 2010 Hun som tror at prinsipper er noe som kan gis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå