Gjest Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Har to gutter som fyller år ganske likt. Storebror ønsker seg traktor som han kan sitte på, men syns han begynner å bli litt for stor for det. (blir 5 år) Lillebror ønsker seg også traktor, men føler det blir urettferdig å kjøpe det til han, siden ikke storbror får. Hadde dere kjøpt traktor til lillebroren, når dere vet at storebror ønsker seg det også?
HippieChic Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Hva med å kjøpe den på deling? Storebror finner nok fort ut at det ikke er sååå kjekt allikevel?
Hikken Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Kan de ikke få en på deling og heller en liten gave hver ved siden av?
PAVEEL Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Enig med de over her, kjøpe en på deling. En John Deere eller?
soleia Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 No veit ikkje eg kor gamal minstemann er, men eg er tante til to gutar på 7 og 8 som framleis brukar trøtraktorane sine. Det er traktorar av den store sorten som ikkje egnar seg like godt feks til ein treåring. Kan hende at det at dei bur på gard gjer traktorane ekstra populære hjå nevøane mine, men om 5 åringen din liknar dei, så har han jo litt tid på seg til å bruke den enno. Bror min brukte og ein slik traktor til han var langt over 7 år. Hugsar iallefall at han køyrde avgarde til ein klassekamerat som og hadde traktor på eiga hand (1,5 km) Så eg ville iallefall ikkje kjøpt ein stor traktor berre til minstemann dersom dette er det store ynskjet til 5 åringen.
Tante Bassa Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Det er jo forskjellig str. på traktorene. John Deere traktorene er ganske store. Jeg har akkurat kjøpt Gråtass-traktor til min 2-åring, og den er ganske liten. Sjekk litt rundtomkring ang. str.
soleia Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Det finnest ulike merke. Nevøane mine har blå New Holland traktorar (som bestefaren), som ein kan få med gummihjul og diverse reiskapar til, fek lesseapparat, gjødselspreiar og tilhengar. Men då må ein til felleskjøpet (John Deere) eller ein traktorforhandlar og bla opp frå 1000 og oppover. Leikebutikkar har små traktorar som feks gråtass.
Mom2Two Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Kjøp den til dem sammen da vel:-) Da kan jo storebroren være med å bruke den så lenge han synes det er stas, så kan lillebroren ta over helt etter hvert. Så kan begge få en gave hver ved siden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå