Gå til innhold

Hjelp!! Mannen min er blitt rar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært borte en ukes tid med ungene, da jeg kom hjem tenkte jeg at vi skulle ha sex, men ettersom han vet at jeg har tatt ut spiralen og enda ikke har fått satt inn ny, så måtte han altså bruke kondom enda jeg hadde mensen i helgen og dermed ikke skulle ikke kunne bli gravid.

Jeg syntes jo det var unødvendig og bruke kondom når jeg nettopp har hatt mensen, er det han eller jeg som er rar??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns mannen var ansvarlig her, da det kan skje befruktning i sjeldne tilfeller like etter menstruasjon.

Skrevet

Om dere ikke planlegger barn nå så er det så absolutt du som er rar. Det eneste ansvarlige om man ikke prøver på å bli gravid er å bruke prevensjon. En kan godt bli gravid også like etter mens.

Skrevet

Du er rar. Rett etter mensen er jo den perfekte tid hvis man vil lage barn ...

Skrevet

Han vil ikke ha flere unger med deg da. Ikke verre enn det. Menn er ikke så inn i det syklus styret som vi kjerringer er.

Skrevet

Jeg ble gravid 2 dager etter jeg var ferdig med mensen. Vet det var den dagen pga at vi hadde hatt sex bare en gang på den tida..

Hadde netopp tatt ut spiral også..

Skrevet

Du er rar, 9:50.

Midt mellom to sykluser er tiden man stort sett blir gravid. Denne tiden kalles eggløsning og med en normal syklus på 28 dager vil man være fruktbar ca 14 dager etter mens. Det er svært liten sjangse for å bli gravid i dagene rett etter mens.

Jeg kan uansett forstå kjæresten din sitt ønske om å være ekstra forsiktig.

Skrevet

Hvis du nettopp hadde tatt ut spiralen så tipper jeg at syklusen din ikke var helt normalisert enda. Det er vanlig med småblødninger i forbindelse med spiral. Tror ikke det var mensen du hadde da....

Skrevet

Jeg ble gravid etter samleie dagen etter siste mensdag, sædcellene hans levde nok ganske lenge, + at eggløsningen min kom tidligere enn forventet. Du er rar, eller kanskje ikke rar, men lite opplyst. ;o)

Skrevet

Jeg er ikke lite opplyst:).

Tror du sædceller lever i over en uke du da? Hehehe. Ingen har eggløsning 2 -5 dager etter mensen.

Skrevet

Menn har bare en metode for å unngå graviditet på.. Han tar ansvar for ikke å lage flere barn.. Synes ikke at det er så rart akkurat..

Skrevet

Siden man kan ha ustabile sykluser, er det meget mulig å bli gravid på denne tiden. Jeg har selv hatt eggløsning på dag 8 i en syklus, 2 dager etter mensen var ferdig.

Mannen din er ansvarlig!

Skrevet

Når man definerer rett etter mensen som fem dager etterpå er det bra timing i forhold til midt i syklusen ... og HI kan ikke vite om hun har 21 eller 31 dagers syklus nå som hun har tatt ut hormonspiralen.

Forøvrig er "sikre" perioder noe piss.

Hilsen 0950.

Skrevet

Mannen din er ikke rar, han er ansvarlig!

Alle vet at den sikreste perioden er rett FØR mens, da har man allerede hatt eggeløsning den måneden. Alle kan få en eggeløsning for tidlig, en orgasme kan f.eks trigge kroppen til å slippe et egg og da vil sædcellen fremdeles leve inne i deg når egget kommer deisende.

Sædceller dør som regel etter 2-4 dager inne i deg, men det har faktisk skjedd at de har levd i en hel uke der inne.

Så selv om du var i en ganske sikker periode, var det ikke 100% sikkert og mannen din tok ansvar side han ikke vil ha flere barn.

Skrevet

Jo, du er nok lite opplyst. Du kan fint få eggeløsning mye tidligere enn du pleier selv om du pleier å ha en stabil syklus. Når du nettopp har sluttet på hormopreparat aner du ingenting om når du kommer til å ha eggeløsning og kan derfor fint få to "på rappen".

Skrevet

Sædeceller kan faktisk leve så lenge som 1 uke ;-) Så du har dessverre ikke fått oppdatert deg! Har du forresten hørt om eggløsningslim....det er det slimet som gjør det mulig for sædcellene å svømme til egget. Elslimet har man ca. 3 dager....så om man har el tidlig eller sent så kan det skje en befruktning gitt :-) Leste om ei her inne som hadde hatt sex når hun hadde mensen...hadde el rett etter mens og vips befruktet.....grunnen til at hun vet at det var da det skjedde var at hun kun hadde hatt sex den dagen i syklusen, så JA det kan skje!

Her har du litt fredagslektyre:

http://www.pernille.info

Skrevet

Kulen på magen min er bevis på at man kan bli gravid rett etter mensen..

Jeg ville ikke ha satsa på å ikke bruke beskyttelse hvis man ikke ønsker barn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...