Gå til innhold

Overlever man uten voksipose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei mas om den hersens posen. Vi fikk vårbarn, og valgte å ikke kjøpe voksipose, nå om sommeren er det så varmt at mini kun har helseteppe i vognen uansett.. Alle venninner med barn maser om at vi må skaffe denne til vinteren, det er ett must.. Men jeg lurer på om vi virkelig trenger den? Noen som har klart seg uten?

Jeg har 2gode store strikketepper, og fleecepledd (Barnestr) i tillegg til dyne og helsetepper.. Kan ikke det være godt nok? Har en baby som er ganske varm og, så tror det skal holde.. Eller regulerer voksiposen varmen sånn sett og? Så tenker jeg at om det blir en kald vinter iår og, så kan jeg jo alltids kjøpe den da, men nå ser jeg ikke vitsen med å bruke 1500kr på den, om teppene og fleecepleddene er gode nok. Tenkte å kanskje kjøpe lammeskinn og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine barn lever i beste velgående etter å ha brukt min lammeskinnspose som er 26 år gammel. Så ja; man overlever uten voksipose :-)

Skrevet

Har aldri savnet voksipose til noen av mine fem barn. Men kan anbefale saueskinnspose på det kaldeste om vinteren.

Skrevet

Jeg venter min nr tre, og kunne ikke tenkt meg og være uten pose til noen av nine barn.

Har et februarbarn og et maibarn fra før. Nå venter jeg et juli-barn=)

Skrevet

Jeg har to barn som mot alle odds overlevde vinteren 2007 og 2009 uten voksipose. De hadde lammeskinn, dyne og masse tepper, og det gikk så fint atte. Selv med den vintreste vinteren jeg har opplevd noensinne, og det uten bil og ut og traske til barnehagen hver morgen i mange minus, lever de godt ennå. Og de virker ikke som om de er sure på meg for det heller.

Skrevet

Jeg liker ikke voksiposen. Mine barn som er veldig varme av seg koker i den posen, så jeg kjøpte ullpose. Da jeg spurte i barnehagen om hvordan den var når det var på sitt kaldeste ute, fikk jeg til svar at "i gamle dager var det bare ullpose, det var ingenting som het voksipose den gangen, og det fungerer UTMERKET":)

Skrevet

Jeg kjøpte en dunpose på KID til 599. Beste kjøpet jeg har gjort.

Skrevet

Klart du overlever uten.. det gjør nok babyen din også..

MEN jeg vil anbefale deg en slags form for vognpose.. enten lammeskinn, ull eller fleece... Det er ikke lett å stenge for trekk og sånt bare med tepper..

Syns du skal prøve deg frem litt selv jeg når den tid kommer.. Du kan jo eventuelt kjøpe en når et eventuelt behov melder seg...

Jeg har en skikkelig gammel lammskinnspose til gutten min.. sånn med blått bommulstrekk utenpå og en brodert katt i det ene hjørnet.. Hadde noe lignende selv når jeg var liten. Den er like god og varm nå som før.. =)

Syns forresten at voksiposene ser litt sånn bakvendt ut jeg med knyting og sånt.. men så har jeg aldrig hatt en så jeg vet ikke.

Skrevet

Nei, man overlever ikke, men man kan leve lenge.

Skrevet

Du klarer deg helt fint uten!

Jeg har ikke voksipose, på trass :) Har en annen da.

Men i barnehagen bruker de bare dyner på mange av barna. Pledd, gode dresser osv. Snuppa mi har en herlig ullfleecedress fra nøstebarn. Anbefaler denne virkelig! Hel dress, utrolig god og varm. Brukt til soving i barnehagen og hjemme, og ellers vinteren til bilkjøring og i vogna når hun ikke skulle gå selv eller være i snø, søle osv. Denne kan brukes til alt og er utrolig god om du ikke har pose. Vi brukte mye denne og pledd :) Lammeskinn under, synes vogna blir hard uten :)

Skrevet

Jeg arvet to lammesullsposer og de er jeg glade for. Men jeg brukte med lammskinn i bunn av vogna og dundyne over. På de kaldeste dagene ett ullteppe over.

Posen var veldig kjekk når sportsdelen måtte teas i bruk, da ble det veldig enkelt med posen. Jeg har to varme barn, så de har ikke blitt pakket inn i masse klær når de skal i vogna, enten med dyne eller pose.

Kjøp deg pose om du føler behov for det til vinteren istede, jeg hadde ikke kjøpt selv. Men siden jeg arvet to, så brukte jeg de.

Skrevet

Jeg har en emmaljunga vogn med trekk, så føler hvertfall at den er ganske tett, men kanskje jeg skal høre med mamma om hun har en gammel lammeskinnspose etter meg, hadde jo vært kos å hatt den da.. :o)

Skrevet

Jeg kjøpte en husky pose. Den er med gåse dun. Den kosta meg 1000 kr. Hadde ikke gidda og brukt over 2000 kr på en voksipose.

Min sønn har alltid vært varm og god i denne posen;)

Skrevet

Kjøpte en gammel ullvoksipose av en på jobben. Fra sent 90 tall. Den har vært super, regulerer fint varmen. Har hatt lammeskinn under også.

Skrevet

Vi har ikke brukt voksipose på barna. Seriøst, hvem triller barn ute når det er ørten minusgrader uansett? Men saueskinnsfell/pose er digg for dem da :)

Skrevet

Sånn Odenwalder Mucki-pose, er ikke den bra nok om vinteren?

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt av disse "vanlige" voksiposene, men kjøpt denne fra Simo (se link). Mener å ha hørt at den er på tilbud hos babyshop nå til 700,-

Gutten min holdt seg varm (ikke svett selv om det er fleece innvendig) i den i hele vinter. Han sov nesten ute hele tiden.

Og det er kun glidelås foran på den så du slipper å drive å brette og pakke og knyte ungen inn slik du må med noen av de andre posene.

http://simo.no/SIMO08/Vogner/Tilbehør/product04.htm

Skrevet

Hvis du vil se på linken må nok kopiere adressen selv, da den ikke fungerer på direkte link.

Adressen er riktig:)

Skrevet

Jeg kjøpte voksipose, men den ble da altfor klumpete i vognen.

Har brukt den to ganger, fikk januarbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...