Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Vår leder er i ferd med å gå helt av skaftet. Hun er åpenbart ikke skikket til å være leder på noen som helst måte. Det er gått så langt at de fleste som bor her er blitt redd for henne, så ingen tør å si henne i mot. Hva gjør man med sånt?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Jeg sitter i styret. Det er ingen her som tør å gå i mot henne. Alle er drittlei men ingen tør. Jeg bor rett over gangen for henne og dette bråket hennes går værst utover meg. Hun legger seg opp i absolutt alt jeg gjør. I går klarte hun til og med å prøve seg på å nekte min søster å komme på besøk ofte. Og at mine barn som bor her ikke får leke i hagen når hun har sitt barnebarn på besøk fordi vi forstyrrer hennes tid med barnebarnet. Min sønn og hennes barnebarn er like gamle og har alltid lekt fint sammen. Nå skal de plutselig nektes det.... Så jeg kvier rett og slett for å fronte dette selv, men noe må gjøres...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Da samler dere nok underskrifter til å kunne kreve en ekstraordinær generalforsmling/årsmte og velger nytt styre. Les vedtektene. Der står dere hva dere må gjøre.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Ok. Takk. Jeg har vel ikke noe annet valg enn å manne meg opp til å ta tak i det...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Generalforsamlingen er øverste autoritet i borettslaget. Hvis hun ikke innser galskapen selv krever dere som bor der ekstra gen.fors. Hilsen en styreleder det forhåpentligvis ikke har klikket for
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 Husk også at det er viktig å finne en alternativ kandidat. Det er ikke bare å velge et nytt styre hvis dere ikke har noen andre som er villig til å stille som styreleder ... I tillegg til å sjekke vedtektene kan dere også høre med forretningsfører og be om råd, gitt at dere bruker forretningsfører da. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #9 Skrevet 22. juli 2010 Du som er styreleder; kan hun virkelig legge seg opp i slike ting? Så lenge vi overholder fellesregler, er stille mellom kl 07 og kl 23 og faktisk bare lever et helt normalt liv? Hun har da vel ingenting med hvem vi har på besøk og hvor ofte? Og hun kan vel ikke nekte mine barn (som er veldig rolige og snille) å leke ute når barnebarnet hennes er her? Hun har også fortalt til de to damene i 2 etg i vårt bygg at hun legger planer for å irritere meg. Som f.eks å parkere utenfor kjøkkenvinduet mitt, plassere ting i gangen mellom leilighetene våre, har plassert sine hagemøbler tett opp i våre til tross for 6 mål tomt å boltre seg på ( vi har våre hagemøbler rett utenfor vår terasse) ....Hun lager røykerom i kjelleren om vinteren selv om det ikke er tillat å røyke i fellesarealer, hun banker tepper i fellesgangen og oppfører seg som om alle vi andre bare leier leilighetene våre av henne. Er ikke dette å gå langt over grensa?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #10 Skrevet 22. juli 2010 Selvfølgelig kan hun ikke legge seg opp i sånne ting. Hennes jobb er å sørge for at vedtektene og husordensreglene blir fulgt og at driften av borettslaget fungerer bra. Ut ifra det du forteller høres det ut som om hun misbruker vervet sitt. Hilsen styreleder
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #11 Skrevet 22. juli 2010 Høres ut som hun er på god vei til å omdannes til en nazi-styreleder, muligens uten å legge merke til det selv!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #12 Skrevet 22. juli 2010 Høres ut som om hun trakker over regler selv, er ikke mulig å sparke henne ut av borettslaget da? Vet om at det har blitt gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå