flypapir Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Jeg har fra en stund før jeg ble gravid trent endel styrke og kodisjon, men nå såm jeg har blitt gravid må jeg finne på noe annet. Er bare i 5.uke, men kjenner det nemlig alt i bekkenet. Tror dere at pilates er ok å holde seg til? Evt noen gravid videoer jeg kan bruke her hjemme? Kommer til å kontakte fysio etterhvert, men vil gjerne vente med det til jeg er litt lenger på vei.
Pink Penguin Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Løping, styrke, og crossfit. Tar en dag fri hver 4-5 dager. Pilates burde gå greit, bare ikke ligg på ryggen etter uke 12.
flypapir Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2010 Deilig å kunne drive slik selv om du er gravid! Horfor skal man ikke ligge på ryggen etter uke 12? Skjønner det når magen er større, men i uke 12 er det jo ikke noe vekt som presser på?!
Pink Penguin Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Ups, skulle skrive 16, ikke 12, men det kommer an på hvor stor du er blitt og hvor mye det presser på (slik at det er ubehagelig for deg og at fosteret får mindre oksygen). Men etter uke 12 er det kanskje greit å begynne å bli vant til å gjøre øvelser som ikke går ut på at du ligger på ryggen.
fjelltur Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Eg er i veke 33 no, og har trent kvar dag i svangerskapet (og før eg vart gravid). Eg trenar ikkje så hardt lenger - det stoppar seg litt sjølv. Eg trenar styrketrening ei gong i veka (og har ikkje merka noko ubehag ved å liggje på ryggen), men eg unngår øvingar som eg kjenner kroppen ikkje har godt av. Eg trenar framleis styrke med relativt tunge vekter. I tillegg går eg mykje i skogen i bratt terreng med stavar og spiller mykje golf. I tllegg blir det litt spinning og litt ellipsemaskin. Eg trur gjerne du kan ta ein tur til kiropraktor med bekkenet ditt. Eg var der ei gong og vart heilt bra etterpå. Kiropraktoren sa at det er SVÆRT sjeldan ein får bekkenløysing før heilt mot slutten av svangerskapet, og at dei fleste bekkenplagene som debuterar tidleg er låsningar. Eg hadde bekkensmerter frå ca veke 6-7 til ca veke 25 - då var eg hjå kiropraktor. Etter dette har eg ikkje merka noko - anbefales! LYKKE TIL med svangerskapet vidare. Eg trur at du kan stole på at kroppen din seier ifrå om det er ting du ikkje skal gjera - så lenge du ikkje får ubehag under/etter treninga, er det berre å gjera det du har lyst til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå