Gå til innhold

Bleieslutt og barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan man forvente av barnehagen egentlig? Jenta vår har vært bleiefri i 1 mnd nå (hele ferien vår), og hatt bare 2 uhell. Denne uka starta hun i barnehagen igjen, og har hatt uhell hver eneste dag... :(

Vi sa fra til barnehagen om at hun kan glemme seg dersom det er mye som skjer, så det hadde vært fint om de kunne spørre henne litt innimellom. De sa de skulle gjøre det, men det virker jo ikke helt sånn.

I dag sa å jenta vår at hun hadde sagt til *** at hun måtte på do, men *** hadde svart at hun ikke hadde tid. Det er ikke så lett å knipe igjen når man akkurat har lært dette med do, så da gikk det jo galt igjen.

Skjønner at jenta vår ikke snakker sant hele tiden, så jeg vet ikke om det stemmer altså, men jeg liker det ikke... :(

Er det for mye forlangt at de spør de "nytørre" barna litt innimellom? Og legger litt til rette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i vår barnehage ser de på det som en fordel når ungene blir tørre. en mindre å bruke tid på å skifte. så de invisterer i å hjelpe ungene på vei til å bli kvitt bleien ;o)

Skrevet

Var barnehagen som tok initiativ med eldstemannen vår faktisk :)

Der følger de flere av barna som er nye i gamet på do til faste tider for å unngå uhell :)

Skrevet

De bør følge henne på do! Kan jo ikke si at de ikke har tid, da må noen andre følge henne.

Skrevet

Det er det jeg mener å. Begynte nesten å lure på om jeg krevde for mye nå, men jeg gjør ikke det altså? Jenta vår var ikke helt klar for barnehage i dag, for "det er sååååå kjedelig der" som hun sa. De er nesten like mange voksne som barn, så da skjønner jeg ikke hvordan de ikke kan ha tid.

Kjenner jeg blir så frustrert, for jenta var jo så stolt når hun slutta med bleie, og snakka om det til alle. I kveld grein hun når hun la seg, og sa: "jeg lover å ikke tisse i trusa mer mamma, jeg lover". Jeg sa at uhell kan skje, men hun syns tydelig det var flaut.

Får snakke med de når jeg leverer i morgen, å høre hva som skjer egentlig.

Skrevet

Dei må jo følge ho opp då! Hvordan skal ho klare å slutte ellers?

Har samme spørsmål egentlig. Har ein 3 åring som går uten bleie store deler av dagen og har blitt kjempeflink, men ikkje så flink som jenta di endå, men er så redd for at dei berre skal ta bleie på han i barnehagen etter ferien. Begynner liksom litt frå start igjen då. Har prøvd et halvt år berre på å få han til å prøve å gå litt uten bleie uten at han blir hysterisk...

Skrevet

Å HerreGud!

Jeg henta jenta vår i dag, og når jeg kom, så ville hun på do. Det er jo fint, men når jeg kler av henne, ser jeg at hun har på seg bleie under trusa! En alt for liten bleie. Hun har jo ingen bleier, så de har tatt noen av småungene sine, og klistra på henne...

Jeg spurte hva i alle dager det var, og svaret var at hun hadde bæsja seg ut 3 ganger i dag, enda de hadde spurt henne om hun skulle på do hele to ganger i løpet av hele dagen). Så da ble de lei, og tok på henne bleie.

Jeg kjenner at jeg blir gal, de kan jo ikke gjøre slik?! Jenta mi var jo på gråten når jeg kledde av henne. Hun ble så utrolig flau når jeg så bleien, og prøvde å gjemme den bort. Kjefta ikke for mye på de ansatte, for jenta vår var jo allerede kjempelei seg, og trengte ikke se meg kjefte, men skal ta det opp med de på mandag? Men hva skal jeg si?

De kan jo ikke gjøre slikt?! Det er greit at det er sommertid og lite folk på jobb, men det er jo ikke mange unger der heller, så jeg ser ikke helt problemet...

Skrevet

Det er nok ganske så vanlig at de tar på barna bleie i bhg, hvis barnet har uhell hver eneste dag. Blir vel for mye arbeid å følge med..

Skrevet

Det er det jeg ikke skjønner. Dersom de tar henne med på do til faste tider (som de sa de skulle gjøre når vi starta med dette) er det jo ikke noe problem, det virker mer som de ikke orker å følge henne. For tiden er det 3 voksne på jobb, og 5 barn. Da kan jeg virkelig ikke se for meg at det er for mye arbeid å passe litt på. (Det er bare 2 av de 5 som akkurat har slutta med bleie).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...