Gå til innhold

Jeg er gravid, mannen er hysterisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sitter og leser masse informasjon, og har hittil funnet ut av dette;

- Jeg kan ikke drikke kaffe ( ikke noe kaffe på meg)

- Jeg kan ikke farge håret...

- Ikke kan jeg sitte med pcen heller...

- Neglelakk kan være farlig det også.

- Innpakket kjøtt osv, delimat kan jeg ikke spie

- Ikke sjømat..

- Unngå grillmat

Osv.. Blir helt gal!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner meg om min første graviditet. Mitt råd er at du leser og skaffer deg informasjon om hva sommå og hva som bør unngås. Noe av dette endres etterhvert, så bruk heller seriøse internettsider enn gamle bøker. Ellers er det lurt at dere sammen finner ut hva som er ja og nei gjennom svangerskapet så tidlig som mulig så slipper dere slitasje underveis. Lykke til!

P.S der var mindre bekymring gang nr to. Dette er også mannens "første graviditet" og han vil sikkert bare barnets og ditt beste

Skrevet

Du kan drikke kaffe

Du kan farge håret

Du kan sitte med pc, men ikke i fanget.

Neglelakk! Haha.. rar mann

Bare les hvilket kjøtt du kan spise. Ikke spekemat

Du kan spise masse sjømat, bare noe man ikke skal spise

Grillmat går også fint!

Gi mannen din en chillpill!

HS

Skrevet

He he, be ham lese "matråd" for gravide på matportalen.no som er det som er gangbare råd. Sitter han og leser allers og mamma-blader vil han finne mye rart ...

Skrevet

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Vis han dette nettstedet, det er myndighetenes anbefalinger. De vet hva de snakker om og støtter seg til seriøs forskning.

Det han finner av utdaterte råd i gamle bøker, pluss masse rar overtro skal dere ikke bry dere om ;)

Skrevet

Han er engelsk, mye rare informasjon å finne på engelsk, og det virker som de har andre måter å tenke på her borte enn hjemme i norge..

Skrevet

man skal være forsiktig, men man må jo ha mat da og variert kost...men alt med måte...

Skrevet

Man skal unngå all mat fra både land, sjø og ikke minst flygende fugler, hehe ;-)

Skrevet

Engelskmenn er ofte litt mer hysteriske, men de offentlige rådene der er ganske like de på matportalen.no :) Han kan jo selv sjekke hva helsemyndighetene der anbefaler.

Skrevet

Jeg bor og i England, og har fått mange av de samme rådene av min lege. Gravid skal helst unngå kaffe. Mer enn en kopp dobler sjansene for å miste viser ny forskning. Vent til 2. Trimester med å farge håret. Man kjenner ikke til virkningen på fosteret. Det er ikke så helt på bærtur det barnefaren hevder, for de ligger nok litt foran med sånt her i England i forhold til Norge. Det sier legene at det meste er greit, selv om de ofte ikke vet det helt sikkert.

Skrevet

Er jo noe sannhet i det. Men hva betyr "innpakket kjøtt?" Alt kjøtt i butikkene er vel innpakket?

Skrevet

Jeg har hørt alle disse rådene selv, untatt den med at en ikke skal ha PC i fanget. Vet du hvorfor man ikke skal det? Noen andre som vet?

Skrevet

Kanskje pga. stråling? Man vet veldig lite om hvilken effekt denne strålinga har på oss, så det sikreste er nok å holde den litt unna små spirer som vokser. Det kan også være pga. varmeutviklinga.

Jeg synes ikke mannen din er hysterisk jeg. Han bryr seg vel bare om at babyen skal ha det bra, og bidrar litt på denne måten. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...