Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Jeg skal på jobb i morgen fra 14-21, mannen min jobber fra 9-17. Min eldste sønn er i barnehagen til senest 16.30 og minsten begynner ikke i barnehagen før om en måned. Nå ringte moren min (som egentlig skulle passe barna fra kl 13 i morgen til mannen min kom hjem fra jobb) og sier at hun har blitt syk. Hun kan altså ikke passe barna. Det er ingen andre som kan passe barna, alle vi kjenner er på ferie. Hva gjør vi? Jeg vet man kan være hjemme med sykt barn/syk barnepasser, men er det mulighet for at jeg og mannen kan jobbe, men ikke full dag? Hvordan gjøre det best for både oss og arbeidsgiver?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Dere får ikke en halv dag hver, så det mest lønnsomme er at en av dere tar en full dag, slik at dere ikke taper en hel skyt barn-dag hver.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Du kan bruke syk barnepasser til mannen din kommer hjem, det er jo kun snakk om noen timer dere trenger det. Så reiser du på jobb når mannen er kommet hjem.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Hehe, morsom trykkleif;) "Skyt barn-dag" Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Uff, den var uheldig! Jeg glemte å lese korrektur før jeg postet. :-/ Det kan jo hende at en av deres respektive arbeidsgivere går med på at dere er borte en halv dag, men det er i utgangspunktet ikke lov til å avvikle halve egenmeldingsdager. Håper dere finner ut av det! :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Dumt å bruke sykt barn-dag når det bare trengs noen timer. Spør arbeidsgiver om du kan avspasere/jobbe inn igjen disse timene. Det er bedre for arbeidsgiver enn at du ikke kommer i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå