Gå til innhold

sende 4 åringen ut alene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor i en liten bygd og i et koselig boligfelt men barn rundt om kring ... junior er bllitt 4 år og tenker da at han kan være litt ute alene.. eller??

uten at jeg trenger og forfølge han liksom ...

hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor også på bygda og vår datter har vært ute og lekt alene siden hun var 2 år. Men bare i hagen da, og jeg så på henne gjennom vinduet hele tiden. Jeg ville sett an personligheten hans (har han liten impulskontroll?), og også hvordan det ser ut i nabolaget. Jeg føler egentlig at de har litt godt av å prøve seg litt på å være litt alene, men selvsagt hadde jeg prøvd å holde ham under oppsikt (på litt større avstand da), og ikke latt det gå for lenge mellom hver gang jeg sjekket hva han holdt på med.

Skrevet

Jeg lar 4 1/2åringen og 3åringen leke litt alene utenfor, bor landlig, lite trafikk og har inngjerdet tomt vel og merke. Følger litt med dem fra vinduet i aller tilfelle.

Vi foreldre kjenner barna våre og nærområdet best, kjenn på hva magefølelsen sier. Man skal også være litt klar over at trafikk er ikke den eneste faren for barn, men det kan være andre ting. Her finnes hester, strømgjerde ol. like utenfor porten, en bekk i tillegg, så jeg må være litt overvåken på akkurat de tingene.

Gjest datatyven
Skrevet

Begge (2 og 4) får leke i hagen, men vi har gjerde og port. Vi slepper dem ikke ut på bygda, fordi om det ikke er mange biler, så er det biler. Det er også en liten bekk ikke så langt unna, sjøen er også der, men den er lengre unna, men plutselig stikker de, finner på at de skal gå, andre veien ligger hovedveien. Nei det blir lenge lenge til, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...