Gå til innhold

Hva skjer med jenta mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er strax 8 mnd, og slik ligger det ann.. Før vi var på ferie, spiste hun mye, sov 2 lurer pr dag, va blid hele dagen, sovnet fint selv, kunne lett leke alene en god stund.. Nå spiser hun mye mindre, sover 1 liten lur pr dag, veldig grinete og sur hele dagen, må ammes i søvn, skriker bare jeg skal til å sette henne i gåstol, eller legge henne på gulvet.. Hun var forkjølt forrige uke, hadde feber igår og forigårs...

Har ikke fått tenner enda. Vi kom tilbake fra ferie 7 juli, og det har vært sånn siden.. Hva er det som gjør at hun er sånn? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan plages med tenner i flere uker i forveien, så det kan det jo være. Hun har vel dessuten nådd den alderen der de blir litt mammadalt og redd for å bli forlatt.

Skrevet

begge mine har endret personlighet litt ved 7-8 mndr.. mye surving, grinete, mye raseri.. Var ikke annet å gjøre enn å trøste og å være der for dem.. Ble hakket værre når trassen kom i tillegg.. men så blir alt mye bedre etterpå.. Har lite av dette nå ved 2,5 år (yngste)

Skrevet

litt vansjkelig å tippe hva som plager jenten din.

men jeg kan garantere deg at det bare er en fase og vil gå over :-)

Slik er det "hele tiden", barna er stadig i utvikling.

håper det snart går over, er frustrerende når det er mye sutring og klaging..

Skrevet

Det kan være tennene. Jenta mi var slik da hun var ca 10 mnd gammel og fikk 3 tenner samtidig. Hun sov ikke på dagen, sov urolig om natten, spiste lite og var selvsagt veldig sutrete og sliten pga dette. Med det samme tennene hadde kommet igjennom tannkjøttet og hun fikk nok søvn igjen var hun den samme blide jenta som hun alltid har vært :)

Jenta mi likte veldig godt å få tygge på en kald, våt vaskeklut, helst en med litt ru overflate. Da fant hun roen for en stund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...