Gå til innhold

ang sykemelding i ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er andre "kriterier" for å bli sjukemeldt i ferien?

Jeg har i lang periode vært sjukemeldt på grunn av bekkenplager og dette ble spesielt plagsomt pga arbeidet jeg har. Nå har jeg egentlig feri men også ferien har gått i vasken pga at jeg er mye sengeliggende.

Har hørt at noe av ferien kan en overføre til neste år og at feriepengetrekket blir utbetalt hvis en er sjukemeldt i ferien (100% sjukemeldt). Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I ferien kan du ikke bruke egenmelding og du må ha en sykmelding som sier at du er for syk til å ha vanlig ferie. Da kan du få igjen ferie senere. Sykmeldingen kan ikke tilbakedateres så sørg for å få en legeatest på at du er for dårlig til å ha ferie med en gang.

Skrevet

Sykemelding i ferien krever dessuten at det er minst 6 dager, og må som nevnt i forrige innlegg dokumenteres ved legeerklæring som må skrives i den aktuelle perioden. Tror også at dette er noe du må søke om hos arbeidsgiver og dermed ikke er garantert å få.

Skrevet

Det kom også en ny ferielov i år,og ferietrekket kan ikke lenger utbetales.Men man kan overføre mer ferie til neste år om man er syk enn det man kunne før.

Skrevet

Men overføring/utsettelse av ferie må søkes om FØR ferien skal begynne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...