Gå til innhold

Dere med mange barn ..5-6-7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er flere her inne som har mange barn, gjerne 5-6-7. Jeg ønsker meg mange barn selv, men jeg lurer litt på hvordan dere får tid til å følge opp alle sammen, tenker på lekser, fritidsaktiviteter osv osv. Får dere mye hjelp av besteforeldre eller klarer dere alt selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemme værende så barna får middag med det samme dem kommer fra skolen. Så må dem gjøre lekser, der etter blir det fritidsaktiviteter.

Har lite hjelp fra besteforeldre fordi det er lettere å ha oversikten og slipper rot som det kan bli om man gjør seg avhengig av hjelp i fra andre.

Jeg har 2 kull 5 med min første mann som døde og 1 + en til på vei med min andre mann. Dem eldste er mellom 17 og 10 år og jeg har avgrenset fritidsaktivitetene til 1 aktivitet pr barn og barna har aldri krevd å få flere aktiviteter.

3 av dem har lese og skrivevansker som krev ekstra oppfølging på leksene, men det har gått bra så langt.

Travelt til tider men nå er dem snart voksne og ordner en del selv.

Skrevet

Nå har eg berre 4 endå da, men venter nr 5 i mars.

Har ikkje så mykje hjelp frå besteforeldre nei. Svigers seier alltid ja om me spørr, men dei har egentleg nok med sitt. Også tenker eg at eg har valgt å få barna, då er det og mitt ansvar og min jobb å følge dei opp, ja min og faren sin da. Men han jobber mykje borte.

Å ha mange barn, blir ein livsstil. Alle barn fortjener å følges godt opp om dei er einebarn eller ein del av ein stor flokk.

Organisering og alltid ligge eit steg forann er stikkordene.

Får ofte kommentarer om at eg har mange barn, og at det må være stressende. Men eg undrer meg litt eg da, for 4 føles ikkje som mange :o)

Mine to eldste på 12 pg 9 har ein vinteraktivitet kvar, og om våren er dei og med på fotball. Da er det litt stress, men det er jo berre 2 mnd på våren og 2 om hausten.

5 åringen har ingen aktiviteter enda, men skal begynner på fotball til våren igjen.

Eg jobber 50% og mann min jobber ja minst 150%.

Men som sagt, det er ein livsstil, det er alltid noko uforutsett som skjer, og ein lærer å takle ting på sparket ;o)

Kan absolutt anbefale mange barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...