Gå til innhold

Litt frustrert


Fru Pinne

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

 

Jeg er ganske frustrert over legen min. Jeg var hos han da jeg var rundt uke 11 på førstegangskontroll. Da mente han at han ikke kunne kjenne på livmoren min, at det var for tidlig. En venninne av meg som var til lege samme uke ble undersøkt og legen hennes sa til og med at det var en viktig undersøkelse. Skjønner ikke hvorfor ikke min lege kunne gjøre det da.Legen min var ikke borti meg i det hele tatt, jeg tok kun blodprøver. Ikke urinprøve engang. Trodde det var vanlig. Det eneste legen min gjorde var å måle blodtrykket. Ikke fikk jeg helsekort engang, det ville han fylle ut etter ultralyden.Helsekort er jo noe "alle" får første gang hos legen. Er jeg frustrert uten grunn eller er legen min ubrukelig? Føler jeg ikke fikk noe særlig info, og venninnene mine som også er gravid nå blir undersøkt opp og i mente, så jeg begynner å lure hva min lege driver med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Ikke alle leger tar gyn.undersøkelse. Min gjorde heller ikke det. Men jeg var på vaginal UL i uke 10, så var litt derfor. Helsekort skulle du nok fått da. Se hvordan det går neste gang. Kanskje bedre å gå til jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med jordmor i dag og har fått time der, men det er ikke før ut i september, etter ultralyd. De ville helst hatt meg inn i uke 16 første gang (som er neste uke) men siden jeg ikke visste det og ringte i dag hadde de ikke tid før da.. Skal til lege igjen neste uke å få helsekort, for det ba jordmor meg gjøre. Legen min er heldigvis på ferie så da skal jeg til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min tok gyn.undersøkelse.men jeg følte at alt gikk veldig fort.Fikk også helsekortet da.

Var på andre undersøkelse forrige uke ,da var jeg 15+5..Og fikk høre hjertelyd,men ble så skuffa at d ikke varte lenge.Her snakker vi om minutter...Og at han ikke ga meg prøvesvarene fra blodprøven sist(fikk dem fra sykepleieren..)

Så nå har jeg byttet fastlege på minside.no

Til en kvinne som har barn fra før og har gått igjennom tre fødsler..

Så mitt råd, du taper ikke på å bytte lege iaf.

Jordmor tok jeg kontakt med men hun ville ikke treffe meg før etter UL, litt skuffa over det..men ikke lenge til UL nå, bare 8dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... samme skjedde meg på min første legesjekk! men legen min målte ikke blodtrykket engang... han lurte på om jeg hadde fått jordmor, og det hadde jeg, skal til hun når jeg er 23 uker på vei, så det er jo en god stund å vente å ikke ta noen prøver verken urin eller blodtrykk eller noe.. fikk heller ikke helsekortet... skjønner veldig godt frusturasjonen din! føler liksom ikke de gidder passe på oss... heh.... skal til ul i uke 17 da, så regner med jeg får litt mer oversikt selv da... imellomtiden prøver jeg å vege meg ofte, slik jordmoren min har noe å gå utifra.... siden legen ikke gjor det heller...! vurderer å gå til legevakten til uken, og kreve litt mere. legen min har ferie... men er litt usikker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelige leger vi har. Føler de ikke gjør jobben sin skikkelig egentlig.

Kanskje de ikke har helt peiling.. ikke vet jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...