Gå til innhold

Droppe jernpiller selv om jeg har lavt jernlager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lavt jernlager (igjen..). Legen anbefalte duroferon som jeg har tatt tidligere. Føler meg ikke slapp eller trøtt nå, det har jeg gjort de andre gangen jeg har hatt lavt jernlager. Problemet er at jeg blir så hard i magen av de pillene. Er nettopp blitt kvitt hemorroidene fra fødselen for 2 måneder siden og vil ikke få det problemet igjen.. Har hatt det etter hver fødsel. Noen med råd? Tar duroferon nå, men kvier meg for hver pille...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Niferex. Dette er jertabletter i kapsel som skal være snillere for magen. Jeg har brukt de nå, og har vært fornøyd. Og spis jernholdig mat; rødt kjøtt, grønne grønsaker ect...

Skrevet

Takk for tips:)

Skrevet

Kjøp Floradix. Finnes i de fleste dagligvarebutikker. Flytende jernekstrakt. Jeg blir i allefall ikke hard i magen av denne. Brukte den mens jeg var gravid.

Skrevet

Spis jernrik kost, ta et mildere jerntilskudd i tillegg, gjorde det selv siden jeg hadde samme problem som du hadde, det krøp sakte men sikkert oppover.

Skrevet

Floradix + jernrik kost og å unngå kaffe/te/melk til måltidene fungerte bra her etter begge fødslene.

Skrevet

Niferex er bra. Floradix som flere foreslår gir riktignok ikke hard mage, men inneholder alt for lite jern til å få opp jernlagrene så de pengene kan du spare. Jernrik kost er jo bra. C-vitamin, kjøtt og fisk fremmer opptak. Kaffe og te hemmer opptak.

Skrevet

Eg har same problem, berre at eg er gravid på nytt. Var lite lysten på nye hemorroider, men her funkar det å ta 3 Hemofer saman med eit glas juice til frukost. Til kvelds et eg ein talerk med kellogs allbran som har rikeleg med fiber, og magen fungerar like godt som før eg byrja med tablettane :-)

Skrevet

Hvor lite gir floradix da? Jeg bruer den hver dag fordi jeg får vond og hard mage av alt annet. Kan ikke ta noe annetav tilskudd, men er pga kraftige blødninger alltid kronisk jernmangelanemisk.

Skrevet

Jeg fikk Hemofer etter jeg hadde født som jeg tok med appelsinjuice. Ble ikke hard i magen av det jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...