Gå til innhold

Min sønn ønsker å kalle stafar for pappa


Lykkelig mor til tre

Anbefalte innlegg

Hei.

Min sønn på 12 ønsker å kalle sin stefar for pappa. han ha to yngre søsken. Og vil gjerne bruke den samme betegnelse som de minste. Jeg har forklart ham hva det betyr, og at han bare har en pappa.. men han ønsker alikevell å si pappa til sin stefar. Han sier det er enkler. Jeg har sagt at han må snakke med sin far for å se hva han tenker om det. Jeg har og sagt at om han hjemme hos sin far ønsker å kalle sin stemor for mor.. der han også har to søsken, så er det helt i orden for meg.

 

Det er han som er viktig for meg.. om han kaller den ene eller andre for det.. d\eller det. Tror han bare vil ha tilhørighet der han er.. og derfor vil kalle stefar for far... eller pappa... Og han er jo som en pappa for ham.. hvorfor skulle det være så galt? Og igjen.. ønsker han å si mamma til stemor.. så er det helt i orden for meg. Så lenge han får noe ut av det, så er det det eneste som betyr nor for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ungene mine begynt å kalle stemoren sin for mamma hadde jeg rett og slett blitt skikkelig lei meg. De har en mamma og det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at dette bør være opp til hver enkelt. Det er jo sønnen din sitt valg, og om han vil kalle begge pappa på tiltale, så er jo det helt løselig, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...