FruFrydmedtotette Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Lille gutten min har snudd seg fra mage til rygg kanskje 10,12 ganger den siste uka. Vet jo at det ikke er en bevisst handlig da han ikke har kontroll over armer og ben enda. Men lurer på om det er vanlig at de gjør det så tidlig? Han har såvidt smilt litt til mammaen sin igår og idag,og det har jeg jo lest de kan gjøre fra 3 ukers alder. Så er ungen min litt "bakvendt"? Eller? Er førstegangs så vet ikke så mye om dette her...hehe:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Mini har også holdt på sånn like lenge som din:) Han er 3,5mnd nå men begynte å snu seg da han var 4-5 uker:-) Nå snur han seg bevisst begge veier:) Men mini smilte heller ikke så mye i starten. Bare sånne bittesmå skjeve babysmil som man nesten ikke så.. Nå smiler og ler han masse:-)
Vimse + gullene Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 oj det vat tidlig tror jeg! min lille jente er omvendt, har allerede smilt til oss et par uker, pludrer og er storfornøyd når vi snakker til henne, eller kommer bort om morgenen. Ifølge far lo hun litt i går. Men snu seg? ikke tale om! så vidt hun løfter bittelitt hodet når hun ligger på magen. Så de er forskjellige!
Kate77 Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Det ganske vanlig at de gjør det så tidlig. Vanligvis er det ikke bevist, de bare tipper rundt fordi de løfter seg for høyt opp med hodet. Min gjorde også det, så sluttet han etter en stund da han fikk bedre kontroll. Nå er han fire mnd og snur seg igjen, denne gangen ser det ut til å være med vilje:) De aller fleste snur seg bevist fra rygg til mage først.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 ja det er først nå i det siste han har begynt bevisst:) men mini var tidlig ute med nakken.. før vi dro fra sykehuset da han var to uker lå han på magen å løftet hodet masse:)
NostraStoria Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Det er tipping når de går fra mage til rygg - det ungen vil øve på etterhvert er å gå kontrollert over fra rygg til mage. Smile tror jeg de gjør tidlig, men d sosiale smilet kommer ikke med en gang. Det er så utrolig herlig når du ser de smiler med hele fjeset! Gled deg.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 ja som jeg sa så er det nå han gjør det bevisst. nå er han snart 4 mnd. han smiler og ler masse også
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. juli 2010 #10 Skrevet 23. juli 2010 som jeg skrev lenger opp her så har han begynt å snu seg andre veien også ja. det begynte han vel med da han var 3mnd. altså 3 ukers tid siden:) han sliter litt med å få flytta armen sin når han har rullet rundt da, så han blir liggende oppå armen sin en stund.. men om han får ligge litt så får han den bort
assisi Skrevet 23. juli 2010 #11 Skrevet 23. juli 2010 Hei! Tror begge deler er innenfor normalen jeg:-) Min lille på 4,5 uke smiler nå (startet for en uke siden). Han har også hatt et par "uhell" mtp å rulle rundt. Har to fra før og synes å huske at dette var omtrent på lik tid. Det er vanlig å smile fra de er rundt en måned, så 6 uker er jo ikke langt unna, vi snakker kun dager:-) Kos deg, lykke til med fortsettelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå