Gå til innhold

Karakter system i UK eller US?


Anbefalte innlegg

Skrevet

"Applicants to this master degrees should, at a minimum, have a strong 2.1 degree (or equivalent US GPA)"

 

Hva blir dette i norske uni karakterer?

 

 

Thanx!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og;

 

However, entrance is very competitive and most successful applicants have a first class degree or its equivalent (such as a 3.8 GPA in the USA)

 

 

Skrevet

Noen må vel vite dette??

 

 

Skrevet

Egentlig så forstår jeg ikke hovedinnlegget, men kan si at 3.8 GPA er veldig høy karakter i USA. Eller, man får ikke sånn karakter, men GPA (Grade Point Average) er regnet ut etter at man er ferdig med karakterene for å rangere studentene og for å se om man får summa cum laude eller magna cum laude, osv.

 

Her er en webside som forklarer dette videre.

http://www.back2college.com/gpa.htm

 

Ellers så ville jeg kontaktet programmet og spurt dem. Karakterene kan ikke regnes fra norsk til amerikansk eller engelsk da systemet er anerledes. De må nesten bare se på alt du har gjort og ta en individuelt vurdering. (Sånn ble gjort her for meg da jeg skulle studere på NVH; alt av min utdanning fra USA ble sett på, men jeg fikk aldri noe poengsum da de ikke kunne regne det ut, men de kunne se om jeg kunne klare studiene eller ikke basert på fagene jeg hadde tatt og hva slags karakter jeg hadde fått, pluss beskrivelse av hvert fag.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...