Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Hva gjør dere når babyen er blitt ett år, og melk gir dere mme eller vanlig melk? Jeg ammer morgen og kveld, men midt på dagen får hun gjerne mme av pappa`n. Kan han nå gå over til å gi henne h-melk eller ekstra lett melk?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Med den første babyen gav jeg bare mme, og da brukte vi opp det vi hadde kjøpt inn etter et år, mens hun i blant fikk normal melk for å få en gradvis overgang. Med neste ammet jeg, og hun drikker lite melk utenom morsmelk men det hender at hun får et glass til frokost.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Vi bare begynnte og gi vår gutt lett melk når han var ca 11 mnd. Han fikk mme til vannlig. Vi bare gav han en kopp og det gikk ned på høykant. Ikke fikk han vondt i magen eller noe. Så da sluttet vi og gi ham mme;) Han er den dag i dag usedvannlig glad i melk;)
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Det er ikke på grunn av vondt i magen man ikke skal gi kumelk før. Det er fordi kroppen til et lite barn ikke greier å bryte ned kumelkproteinene. Det kan føre til diabetes type 1. Og allergi. Vi gav melk til vår datter på 11 mnd, og hun fikk melkeallergi. Kan jo hende hun hadde fått det likevel, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå