Gå til innhold

Dere som har gifter dere... Ang barnas plassering ved middagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor plasserte dere barna deres under middagen?? Har to jenter(2,5 og 6 år), men vet ikke helt hvor jeg skal sette dem.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden minste er så liten så trenger dere kanskje noen som kan ta seg av og hjelpe jentene.

Da ville jeg i såfall hatt dere to, deres foreldre på hver side og utenfor der igjen hatt jentene med "barnepiker". Så deres søsken osv. Da får jentene sitte sammen med noen de kjenner godt (besteforeldrene) og fremdeles i nærheten av dere.

Hadde ikke unger selv da jeg ble gift, men det er dette jeg har sett i andre bryllup der brudeparet hadde små barn.

De gangene barna har vært så store at de har kunnet ordne seg selv under hele middagen har de sittet på hver side av foreldrene (mellom foreldre og besteforeldre).

Skrevet

Hm... Hvor plasseres forloverene m/partner da?

Skrevet

Vi hadde bord i hestesko form. Bare oss og våre foreldre på midten. men på sidene hadde vi gjester på begge sidene av bordet. Rundt hjørnet på utsiden av bordet satt barn og barnepike. Forlover satt på innsiden av hesteskoen, visavis sønnen vår. Deretter kom våre søsken og deres barn nedover langs sidene av hesteskoen.

Hvordan man løser dette kommer jo litt ann på bordene..Men generelt ville jeg satt barna nærmere enn forlovere, gjerne ved siden av besteforeldrene som noen andre allerede har foreslått

Skrevet

Søstersen giftet seg i fjor, og hadde da leid inn en barnevakt som hadde ansvar for barna, og de hadde et eget barnebord under middagen, hvor de fikk barnemat og fikk kose seg på litt andre premisser enn de vanlige bryllupsgjestene =)

Skrevet

Vi hadde veldig lite bryllup i fjor da vi har liten familie og mange av våre nærmeste har dødd tidlig slik at hos oss så manglet mange i den tradisjonelle bordoppsettet.

Vi satt rundt et avlangt bord. Vi satt selv på midten på ene langsida.

På min side satt min far, hans kjæreste igjennom de siste 10 årene, så satt vårt felles barn på nesten 3 år, så satt min søster ved siden av ham igjen. Da funket min søster og hans Beste ( dvs min 'stemor') som barnevakt.

På mannen min sin side så satt hans søster, hennes samboer, han sønn fra før som var 8 år, også satt min manns lillebror ved siden av 8 åringen igjen. Så da kunne han få hjelp av onkel om det var noe.

Min mann hadde sin søster som forlover, min forlover satt rettovenfor oss på bordet.

Vi hadde ingen barnevakt under middagen, men ungene sto fritt til å bli hentet av barnevakt når de selv ville. Så før desserten begynte så ble de hentet hjem til film, snop og kos.

Skrevet

Det kommer helt an på bordoppsettet ditt det.

Det vanligste er vel brudepar, foreldre, barn også brudeparets søsken.

Forlovere plasseres da enten utenfor der igjen, eller om man har gjester på begge sider av bordet så sitter forloverne vis a vis brudeparet.

Skrevet

Flere tips til plassering av egne barn og forlovere..? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...