Gå til innhold

sprinkelseng?


sog1

Anbefalte innlegg

har kikket litt på spinkelsenger nå og det er jo, akkurat som vogner, et ganske stort utvalg!!! noen som har gode tips om merke/ butikk? hva er en rimelig pris for en god seng? vil gjerne ha en sånn hvor man kan senke ned bunnen etter hvert som bebis blir eldre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har gjort det enkelt denne gangen og, kjøpt seng på Ikea. Den kan senkes to hakk. Den kostet 395 kr på kampanje der for en måned siden, og veldig greit siden vi må ha to av alt og madrassene var 3 ganger dyrere enn senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til madrass - dra til ett madrassutsalg - der skjærer de skumgummimadrasser i den størrelsen dere måtte ønske. Jeg betalta 155kr for madrass til 60x120 seng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt Hensvik fra Ikea. Veldig praktisk at den ene siden av senga kan tas av, sånn at senga kan stå rett ved siden av vår seng. Så slipper vi å måtte opp og løfte babyen opp over sprinklene.

 

Kjøpte madrass og overmadrass på Ikea også. Madrass til tre- eller firehundre og en overmadrass til hundrelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vår første sov i bag'en til vogna mange måneder før sprinkelseng ble tatt i bruk så jeg føler ikke det er noen hast med seng i første omgang. Etterhvert vil babyen overta storesøsters sprinkelseng. Vi har en fra IKEA der den ene siden kan tas av og jeg tror jeg husker riktig når jeg sier at bunnen ikke trengte å være nederst når siden var tatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jo, det mener jeg også. Er tilogmed bilde på eska med kryss over den løsninga (altså å ta av ene sida når bunnen er stilt på det høyeste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sprinkelseng fra Babydan. (Tror det er hipp som happ hvilken sprinkelseng du velger)

 

Med storebror tok vi av ene siden og bandt den godt fast mot sengen vår. Kjempe praktisk!

Anbefales ikke hvis du ikke får satt fast sengen, for plutselig ligger de i sprekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...