Gå til innhold

Kan jeg kreve 50% daglig omsorg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier 50-50, mens far synes det høres så stress ut å måtte levere og hente ungene i barnehagen i tillegg til å dra på jobb. Så kan jeg kreve det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er situasjonen da? Bor dere hver for dere, eller sammen? Og hva gjør du om dagene, hvis dere bor sammen?

Skrevet

Vi bor sammen nå, men jeg skal flytte rett bort i gata. Grunnen til at jeg flytter er at han ikke har løftet en finger for å ta seg av hus, hjem og barn de siste årene. Dvs han har tatt seg godt av barna mens jeg var på jobb, men aldri mens jeg er hjemme. Jeg jobber turnus, han jobber 100% dagtid.

Skrevet

jeg syns i grunn det er rart at du vil at han skal ha 50 % samvær om han til nå har gjort alt han kan for å ikke være sammen med barnet

Skrevet

Han har ikke det. Altså, som jeg sa, han er gjerne hjemme med barna, men ikke med meg. Så snart jeg forsvinner ut dørene, er han kjempeflink. Men han liker ikke å plutselig ta over alt ansvaret med husarbeid som følger med unger, samt henting og bringing i barnehage og alt annet som tar opp tid. Ville gjerne hatt dem alltid, jeg, men vil faktisk helst at han skal lære seg de der greiene som kreves når man har barn.

Skrevet

for meg så høres det ut som barna dine er bedre tjent med at du har hovedomsorgen og han har samvær.

han vil jo egentlig ikke, og da er det jo bedre at de er hos deg mest som faktisk ønsker å være sammen med dem.

har du spurt han hvor mye han kan tenke seg å ha barna når du flytter ut?

Skrevet

Vil du heller ha barna 50 % av tiden enn fulltid???????

Er det bare fordi du ikke vil at han skal ha det lettvint og slippe unna mye av jobben det er å ha barn? Jeg forstår ikke, jeg har ikke blitt mamma for å være det på halv tid! Heldig er du som ikke har en mann som KREVER å ha barna 50%! Det hadde min mann gjort (om ikke 100%), og jeg skal love at jeg hadde kjempet med nebb og klør for at han ikke skulle få det! Selv om han er verdens mest fantastiske pappa!

Hva skal man egentlig med barn lurer jeg på....

Skrevet

Er det som er så vanskelig. Først var det han som mente 50-50, og det var nok fordi jeg sa at jeg ville gå for hovedomsorgen. Men nå har jeg ikke lyst til å la han gå tilbake på det, for jeg må liksom gi meg samme hva det gjelder... Han er ganske sur på meg for at jeg ikke gav ham enda en sjanse...

Skrevet

Nei, men hva skal man bli far for da? Om man ikke vil ha barn...

Som sagt, jeg tar gjerne barna på fulltid og hver eneste helg hele året, men han slipper unna alt (som han har gjort så utrolig lenge)

Skrevet

ikke gjør barna til en kamp mellom dere om hvem som skal få det som de vil!

krangl om TVen, om Bilen om Huset.

men ikke stå på ditt bare for å "beholde stolthetn"

han skulle sikkert bare være dust mot deg når han sa han skulle ha 50/50 og når du sa det var greit, så ble det litt kjipt for han for så mye jobb vil han ikke ha.

ikke synk til hans nivå og tving han til noe ingen av dere egentlig har lyst til og som heller ikke er det beste for barna deres, bare for verdighetensskyld.. det er ikke verd det!!

Skrevet

Takk for svar, lammekjøtt-mannen. Du har nok rett. Er jo jeg som vinner på å ha dem mest da... Men det svir faktisk en del å la ham få viljen sin en gang til.

Skrevet

om du sier ja til hovedomsorgen så bestemmer du i prinsippet over barna fremover.

så du vinner sånn sett ;)

Skrevet

Sjekk ut forskjellene det er rent juridisk og økonomisk ved det å ha 50/50 og hovedomsorgen, det er en del forskjell på det.

Gjør det som er det beste for barna!

Det er uansett han som har tapt kampen siden du flytter ut og han gjerne vil ha en ny sjans.

Skrevet

Han vil forstå i ettertid at han tapte kampen den dagen han sa fra seg retten til å være pappa på heltid. Det er mange idiotiske fedre der ute, bla min egen og min eksmann som begge nå i ettertid angrer fælt på tiden de mistet med barna sine.

Det er uforståelig for meg at du ikke vil ha barna på heltid fordi han har sluppet unna så mye til nå. Ja hva skal man egentlig med barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...